سلامت نیوز : رییس كل سازمان نظام پرستاری گفت: قانون ارتقای بهره وری ( كاهش ساعت كار پرستاران) و تعرفه گذاری روی زمین مانده است درحالی كه اجرای این دو قانون می تواند به موفقیت نظام سلامت كشور منجر شود.
 
به گزارش ایرنا، غضنفر میرزابیگی در نشست خبری تشریح اولویت ها و برنامه های آینده این سازمان، گفت: هنوز زمینه اجرای این قوانین در كشور فراهم نشده است.
وی با بیان اینكه باید به ازای هر دو تخت بیمارستانی، دو پرستار وجود داشته باشد، افزود: استخدام پرستاران برای كاهش ساعات كار پرستاران بوده است نه رفع كمبود نیروی انسانی، بنابراین دو قانون ارتقای بهره وری و تعرفه گذاری باید در كنار یكدیگر اجرایی شده تا از این طریق، ساعات كار پرستاران كاهش یابد.
میرزابیگی به تامین بودجه لازم برای اجرای این قوانین اشاره كرد و گفت: یكی از راهبردهای اساسی نظام پرستاری در دوره سوم كاری خود، پیگیری اجرای این دو قانون است.
وی افزود: پرستار باید پس از پایان 12 ساعت كار، به خانه برود و استراحت كند نه اینكه به دلیل نیاز بیمارستان، بیش از این ساعت خدمت ارایه دهد.

***عدالت در نظام پرستاری پیگیری می شود
رئیس كل سازمان نظام پرستاری گفت: توجه به پرستاری در نظام سلامت منجر به پیشگیری و ارتقا سلامت و كاهش هزینه های درمان از جیب مردم می شود بنابراین باید پرستاران در نظام ارجاع و پزشك خانواده گنجانده شوند.
میرزابیگی با بیان اینكه حدود 800 بیمارستان و 130 هزار تخت بیمارستانی در كشور وجود دارد، گفت: افزایش و استاندارد سازی منابع انسانی از دیگر اقدام هایی است كه باید در دوره سوم فعالیت سازمان نظام پرستاری مورد پیگیری قرار گیرد.
وی با بیان اینكه نمی توان 517 خدمت پرستاران را نادیده گرفت، افزود: باید شاخص های تاثیرگذار در موفقیت نظام پرستاری ارتقا یابد تا انگیزه خدمت در پرستاران تقویت شود.
میرزا بیگی اظهار داشت: در بیمارستان ها باید مكانی برای استراحت پرستاران تعبیه شود و در نظام سلامت نباید دوگانگی بین پرستار و پزشك وجود داشته باشد و باید بین دریافتی های آن ها تناسب وجود داشته باشد.
وی به استخدام 23 هزار پرستار در كشور اشاره كرد و گفت: از استخدام دولتی استقبال كرده اما به شدت با خصوصی سازی در بخش پرستاری مخالف هستیم. با توافق بین دولت و مجلس می توان از طریق تعاونی ها به جذب پرستاران اقدام كرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha