مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به ورود سامانه بارشی جدید به کشور از روز دوشنبه (۱۸ فروردین) از بارش شدید باران و کاهش محسوس دما در برخی مناطق خبر داد.

بارش شدید باران در سواحل غربی و مرکزی دریای خزر/ کاهش محسوس دمای هوا در برخی مناطق

سلامت نیوز:مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به ورود سامانه بارشی جدید به کشور از روز دوشنبه (۱۸ فروردین) از بارش شدید باران و کاهش محسوس دما در برخی مناطق خبر داد.


به گزارش سلامت نیوز صادق ضیاییان در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی امروز (۱۶ فروردین) با عبور موجی از نوار شمالی کشور علاوه بر مناطق شمال شرق و شرق در شمال غرب، سواحل دریای خزر، ارتفاعات و دامنه‌های البرز واقع در استان‌های قزوین، البرز، تهران و شمال سمنان بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد و در مناطق مرتفع و کوهستانی بارش برف پیش‌بینی می‌شود.


وی با اشاره به اینکه این وضعیت فردا (۱۷ فروردین) در شمال شرق کشور، سواحل شرقی دریای خزر، ارتفاعات البرز شرقی و مناطقی از شرق کشور ادامه دارد، تصریح کرد: همچنین در این مناطق وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود و در بخش‌های شرقی و جنوب شرقی کشور تشکیل گرد و خاک دور از انتظار نیست.


مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ادامه: فردا همچنین در بخش‌هایی از استان گلستان، خراسان شمالی و شمال و شرق خراسان رضوی بارش تگرگ خواهیم داشت. روز دوشنبه (۱۸ فروردین) نیز سامانه بارشی جدیدی از شمال غرب به کشور وارد می‌شود و سبب بارش باران، رعد و برق و وزش در بخش‌هایی از شمال غرب کشور و نیمه غربی ساحل دریای خزر می‌شود.


ضیاییان با بیان اینکه روز سه‌شنبه (۱۹ فروردین) این سامانه بارشی تقویت می‌شود و ابتدا نوار شمالی و به تدریج کل نیمه شمالی کشور را فرا می‌گیرد، گفت: همچنین طی این روز بارش‌هایی در مرکز، بخش‌هایی از جنوب غرب و زاگرس مرکزی پیش‌بینی می‌شود.


به گفته وی روز سه‌شنبه بارش به نسبت شدید باران را در سواحل غربی و مرکزی دریای خزر خواهیم داشت همچنین احتمال ریزش تگرگ و وزش باد شدید در شمال شرق کشور وجود دارد.


مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در ادامه اظهار کرد: روز چهارشنبه (۲۰ فروردین) فعالیت این سامانه در بخش‌های غرب، شمال غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی، سواحل دریای خزز، دامنه و ارتفاعات البرز، مرکز و بخش‌هایی از شرق و شمال شرق کشور ادامه دارد.


ضیاییان با اشاره به اینکه طی روزهای یکشنبه و دوشنبه (۱۷ و ۱۸ فروردین) دمای هوای در سواحل شمالی، شمال غرب و دامنه‌های البرز مرکزی بین ۳ تا ۶ درجه افزایش می‌یابد، تصریح کرد: با وجود این در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه شاهد افت محسوس دما ـ حدود ۸ تا ۱۲ درجه ـ در این مناطق خواهیم بود. کاهش دما طی روز سه‌شنبه در شمال شرق کشور بین ۶ تا ۸ درجه پیش‌بینی می‌شود.


وی در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۱۷ فروردین) کمی ابری و همراه با وزش باد شدید با حداکثر دمای ۱۹ و حداقل دمای ۸ درجه سانتیگراد و روز دوشنبه (۱۸ فروردین) نیمه ابری در بعضی ساعات ابری و در بعد ازظهر وزش باد و در اواخر وقت بارش پراکنده با حداکثر دمای ۲۳ و حداقل دمای ۱۰ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha