متخصصان می‌گویند یك قرص جدید كه از برگ‌های درخت زیتون تهیه می‌شود، می‌تواند برای مقابله با بیماریهای قلبی مفید باشد.

سلامت نیوز : متخصصان می‌گویند یك قرص جدید كه از برگ‌های درخت زیتون تهیه می‌شود، می‌تواند برای مقابله با بیماریهای قلبی مفید باشد.

به گزارش ایسنا، در این مطالعه معلوم شد بیمارانی كه قرص برگ زیتون را به مدت هشت هفته مصرف كردند پس از این مدت مقدار فشار خون و چربی مضر تری گلیسیرید در آنها به میزان قابل توجهی كاهش پیدا كرد. چربی تری گلیسیرید نوعی چربی مضر در خون است كه خطر بروز حمله قلبی و سكته مغزی را تشدید می‌كند.

آمارها نشان می‌دهد كه فشار خون بالا عامل 50 درصد از تمام حملات قلبی و سكته‌های مغزی است.

به گزارش روزنامه دیلی میل، پزشكان می‌گویند اگر مطالعات بیشتر در آینده تاثیرات مثبت و سودمند قرص‌های برگ زیتون را تایید كند، می‌توان این دارو را برای بیمارانی كه مبتلا به فشارخون بالا هستند تجویز كرد تا به جای داروهای ضد فشارخون با عوارض جانبی زیاد و جدی از این داروی سالم و مفید استفاده كنند.

در مطالعات قبلی نیز نشان داده شد كه روغن زیتون می‌تواند با كاهش تشكیل ذرات چربی در داخل سرخرگ‌های كرونری از قلب محافظت كند. زیتون در عین حال برای كاهش خطر بروز سرطانهای مختلف و جدی مثل سرطان سینه، كولیت‌های زخمی روده و حتی افسردگی مفید است.

این گیاه سودمند قادر است اثرات سوء و مضر مولكول‌های رادیكال آزاد را كه عامل بروز التهاب در بدن هستند را كاهش دهد و از این طریق از بروز بیماریهای خطرناك و مهم جلوگیری كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha