سه‌شنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۵۱
کد خبر: 29150
سلامت نیوز : دبیركل جمعیت خیران سلامت كشور بر رفع مشكلات بیماران نیازمند با حضور خیران و نیكوكاران تاكید كرد.

به گزارش فارس ، محمد نیری دوشنبه شب‌در نخستین همایش خیران سلامت مازندران همگامی خیران را در كنار فعالیت پزشكان ضروری دانست و اظهار داشت: فعالیت شبانه‌روزی پزشكان و پرستاران بر كسی پوشیده نیست و اینگونه كارها با نیت خیرخواهانه ایثاری است كه خلق خدا در مقابل همنوعان خود دارند و مردم نیز برای كاهش بار سنگینی كه بر دوش این افراد وجود دارد، گام‌های اساسی بردارند.
وی افزود: اقدام خیرخواهانه در بخش بهداشت و سلامت منجر به نجات جان افراد زیادی در جامعه می‌شود كه جای قدردانی دارد.
دبیركل جمعیت خیران سلامت كشور مشاركت مردمی را بعد از انقلاب در همه عرصه‌ها بی‌بدیل دانست و تصریح كرد: حضور مردم در دوران دفاع مقدس ایثاری بود كه مردم جامعه به خرج دادند و هم‌اكنون با گام‌های موثری كه در امر توسعه مراكز بهداشتی و درمانی در سطح كشور برداشتند، نمونه‌ای از مشاركت مستمر آنها در جامعه است.
وی از دولت و مجلس خواست تا تبعیض‌ها در بخش بهداشت و درمان از بین برود.
نیری اظهار داشت: برخی از پزشكان در بیمارستان‌های خصوصی به معالجه می‌پردازند و بیمارستان‌های دولتی باید به صورت خودگردان اداره شود و این نوع تبعیض‌ها بلایی است كه آقایان و مسئولان باید به فكرش باشند.
دبیركل جمعیت خیران سلامت كشور افزود: برخی از بیماران حتی بضاعت مالی ندارند تا در بیمارستان‌های دولتی بستری شوند و نیازمند اقدام خیرخواهانه خیران است كه در این بخش ورود پیدا كنند، هرچند اندك باشد.
وی كمك مردمی را پشتوانه قوی دولت دانست و عنوان داشت: اگر پشتوانه‌های مردمی در كشور نبود نمی‌توانستیم در مقابل این همه مشكلاتی كه در كشور وجود دارد غلبه كنیم و نیاز است حمایت‌های مردمی در بخش بهداشت و درمان مستمر باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha