سه‌شنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۵۴
کد خبر: 29151
سلامت نیوز : رییس انجمن متخصصین مغز و اعصاب گفت: درد دیسك به صورت ناگهانی و به عللی مانند بلند كردن یك جسم سنگین بروز می‌كند. این درد در پاها نیز منتشر می‌شود و اختلالات حسی را به دنبال دارد ولی درد آرتروز كمر به پاها سرایت نمی‌كند.

دكتر حسین پاكدامن در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این مطلب اظهار كرد: تشخیص آرتروز و دیسك كمر برای یك پزشك عمومی دشوار نیست البته روش درمان این بیماری‌ها متفاوت است چرا كه مبتلایان به دیسك كمر باید استراحت مطلق كنند ولی بیماران مبتلا به آرتروز یا گرفتگی عضلات كمر امكان فعالیت دارند.

وی افزود: امكان ابتلای نقاط مختلف بدن به آرتروز وجود دارد اما این عارضه در اعضایی از بدن مانند زانوها كه فشار بیشتری روی آنهاست بیشتر بروز می‌كند البته ممكن است ابتلا به دیسك كمر، عامل درد باشد و نه آرتروز.

وی با اشاره به تاثیر چاقی بر ابتلا به آرتروز گفت: چاقی یك بیماری است و با وجود آن كه عامل ابتلا به برخی بیماریها مانند پرفشاری خون و دیابت محسوب نمی‌شود ولی ابتلا به آن‌ها را تسهیل می‌كند. آرتروز نیز یكی از بیماری‌های مهمی است كه چاقی در بروز آن نقش دارد چرا كه اسكلت بدن افراد چاق، بار بیشتری را تحمل می‌كند بنابراین این گونه افراد بیشتر در معرض خطر ابتلا به آرتروز قرار دارند.

رییس انجمن متخصصین مغز و اعصاب در پاسخ به این پرسش كه چرا برخی افراد پس از برخاستن از خواب تا مدت كوتاهی نمی‌توانند بایستند، گفت: این وضعیت می‌تواند علل مختلفی داشته باشد. به عنوان مثال ممكن است فرد دچار نارسایی عروق مغزی، بیماریهای عضلانی یا پاركینسون شده باشد.

پاكدامن در پایان درباره آمار مبتلایان به پاركینسون در ایران اظهار كرد: آماری از تعداد مبتلایان به پاركینسون در ایران منتشر نشده است اما با توجه به افزایش امید به زندگی در كشورمان، تعداد مبتلایان به بیماری بیشتر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha