سلامت نیوز : قائم مقام معاونت بهداشت و رییس مركز توسعه شبكه بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی اعلام كرد: اسامی شهرهایی كه قرار است امسال طرح پزشك خانواده در آنها اجرایی شود، تا 10 روز آینده اعلام خواهد شد.
 
محمد شریعتی در گفت و گو با ایرنا افزود: این طرح ابتدا در شهرهایی اجرایی می شود كه دانشگاه های علوم پزشكی آن از توان مدیریتی مناسب تر و بالاتری برای اجرای این طرح، برخوردارند.
وی اظهار داشت: طرح پزشك خانواده تا پایان برنامه پنجم توسعه باید در تمام كشور اجرا شود و امسال به عنوان اولین سال اجرای این برنامه، حداقل 10 تا 14میلیون نفر از جمعیت شهری كشور زیر پوشش این طرح قرار می گیرند.
رییس مركز توسعه شبكه بهداشت وزارت بهداشت خاطرنشان كرد: هنوز زمان اعلام آمادگی دانشگاه های علوم پزشكی كشور تمام نشده است و آنها می توانند آمادگی خود را برای اجرای این طرح در مناطق زیر پوشش خود اعلام كنند.
شریعتی گفت: برنامه های پزشك خانواده با تعهد تامین اعتبار توسط بیمه ها، اجرایی خواهد شد.
وی تاكید كرد: بطور حتم، امسال جمعیت زیادی از شهرنشینان كشور زیر پوشش این طرح قرار می گیرند.
رییس مركز توسعه شبكه بهداشت وزارت بهداشت یادآور شد: طرح پزشك خانواده در ابتدا در شهرهای زیر یكصد هزار نفر اجرایی می شود اما درصورت آمادگی داشتن دانشگاه های علوم پزشكی، می توان این طرح را در شهرهای با جمعیت بیشتر نیز اجرا كرد.
طرح پزشك خانواده اكنون به طور آزمایشی در 17 شهر سه استان خوزستان، سیستان و بلوچستان و چهارمحال و بختیاری اجرا می شود و بیش از 500 هزار نفر را در این استان ها پوشش می دهد.
طرح پزشك خانواده، طرحی است كه در آن افراد زیر پوشش یك بیمه واحد و نیز زیر پوشش خدمات پزشكی یك گروه درمانی مشخص قرار می گیرند و وضعیت سلامتی و بیماری آنان براساس پرونده سلامت، به طور مستمر پیگیری می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha