سلامت نیوز :  رئیس سازمان غذا و دارو گفت: تشكیل سازمان غذا و دارو یك اتفاق مهم در عرصه سلامت بود. از این سازمان انتظار این است كه نظارت‌ها را افزایش دهد به همین علت امسال را سال نظارت و ارتقای كیفیت دارو و مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی نامگذاری كردیم.

به گزارش فارس، احمد شیبانی افزود: اتقاق خاصی در بازار دارویی كشور نیفتاده است و هیچ نوع كمبود دارو نداریم، حداقل 96 درصد داروهای مورد نیاز مردم در داخل تولید می‌شود و حتی در مورد برخی اقلام دارویی تولید اضافه داریم كه باید زمینه صادرات آنها را فراهم كنیم.

وی ادامه داد: امسال تلاش می‌كنیم كه زمینه افزایش صادرات دارو را با اعطای تسهیلاتی برای شركت‌های تولید كننده دارو فراهم كنیم تا هم مشكلات اقتصادی این شركت‌ها جبران شود و هم حضور ایران در بازارهای جهانی دارو افزایش یابد.

وی گفت: گاهی ممكن است برخی اقلام دارویی به خصوص اقلام وارداتی به علت مشكلات بانكی و گشایش اعتبار در بازار داخلی دچار نوسان شوند كه البته تاكنون نگذاشته‌ایم این اتفاق بیفتد و به مردم اطمینان می‌دهیم كه كمبود دارو در كشور نخواهیم داشت.

رئیس سازمان غذا و دارو اضافه كرد: در مورد قیمت دارو نیز شاهد ارزان شدن برخی اقلام دارویی هستیم و این روند ادامه خواهد یافت البته طبیعتاً با توجه به هزینه‌های اضافه تولیدكنندگان دارو باید قیمت داروها را به نحوی تعیین كنیم كه تولیدكنندگان آسیب نبینند و به همین علت كمیته تعیین قیمت دارو تشكیل شده و مشغول بررسی قیمت‌های جدید داروست.

شیبانی گفت:‌ در این قضیه ممكن است برخی اقلام دارویی كه گاهی به صورت تخفیف و تسهیلات در داروخانه عرضه می‌شود، این تسهیلات را به نحوی ساماندهی كنیم كه نفعش مستقیم به مردم و مصرف كنندگان دارو برسد.

وی در مورد تشكیل سازمان غذا و دارو افزود: تشكیل این سازمان اتفاق مهمی بود و اكنون از این سازمان انتظار می‌رود در درجه اول شاهد ارتقای كیفیت داروها و محصولات غذایی، آرایشی و بهداشتی باشیم این كار اولویت اول ماست به همین علت امسال را سال نظارت بر دارو، غذا و مواد آرایشی و بهداشتی نامگذاری كردیم.

رئیس سازمان غذا و دارو در مورد تولید داروهای جدید داخلی نیز گفت: تولید و عرصه یكسری داروهایی كه تاكنون وارداتی بوده‌اند، امسال عملی می‌شود، این كار هم موجب ارزش افزوده برای تولید كنندگان می‌شود و هم موجب تولید آنها در داخل و كمتر شدن نیاز ما به خارج می‌شود. بیشتر این داروها مربوط به بیماران سرطانی، شیمی درمانی، بیماران خاص و ام اس است كه برخی از آنها از ابتدای سال وارد بازار شده و بقیه نیز تا پایان سال وارد بازار می‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha