سلامت نیوز : یک متخصص پوست گفت: کودکان بعد از دو سالگی لازم است از ضدآفتابهای مخصوص اطفال و فاقد مواد آلرژی زا استفاده کنند.
به گزارش مهر، دکتر نصرت پورسینا با اعلام این مطلب افزود: پوست عضوی از بدن است که در معرض مستقیم آفتاب و عوامل مضر محیطی است و به عنوان یک سد (باریل) دوطرفه عمل می کند یعنی از داخل اجازه نمی دهد که آب و الکترولیتها به بیرون نشت کند و همچنین از خارج اجازه نمی دهد مواد مضر وارد پوست شود. برای انجام صحیح این دو عمل باید ساختمان بسیار سالمی داشته باشد بنابراین وظیفه ما این است که به این ارگان مهم و حیاتی دقت بیشتر داشته باشیم.

وی در ادامه گفت: اشعه مستقیم خوشید واشعه ماورای بنفش یکی از فاکتورهایی است که برای پوست مضر است و لازم است که با کرمهای ضدآفتاب پوست را از این فاکتورها محافظت نماییم.

این متخصص پوست در خصوص نحوه استفاده از ضد آفتاب و نوع آن گفت: برای مثال کودکان بعد از دو سالگی لازم است از ضدآفتابهای مخصوص اطفال و فاقد مواد آلرژی زا استفاده نمایند. برای سنین نوجوانی و جوانی که معمولا پوستها چرب و حتی آکنه ای (جوش غرور) است باید کرم ضدآفتاب فاقد چربی استفاده شود و برای سنین بالاتر یا افرادی که دارای پوست های بسیار خشک باید از ضدآفتابی استفاده شود که در پایه چرب باشد.

پورسینا در ادامه با اشاره به میزان SPF موجود در ضدآفتابها گفت: SPF  یعنی ضریب میزان محافظت پوست زمانی که ضدآفتاب استفاده شده به وقتی که از ضدآفتاب استفاده نشده است که اصولا SPF  بالاتر از 15 مناسبتر است.

این متخصص پوست، ساعات قبل از 8 صبح و بعد از 6 بعدازظهر را مناسبترین زمان برای خروج از منزل دانست و توصیه کرد: در مناطقی مثل استان یزد که آفتاب بسیار سوزان و گرمی دارد به همه سنین و در هر دو جنس توصیه می شود از ضدآفتاب مناسب پوستشان با نظر پزشک متخصص به صورت مرتب استفاده کنند.

پورسینا به کارگران ساختمانی و کشاورزان که زمان زیادی در معرض آفتاب قرار دارند توصیه کرد: علاوه بر استفاده از ضد آفتاب از کلاه های مخصوص لبه دار، عینکهای آفتابی بزرگ، استفاده کنند چرا که در طولانی مدت آفتاب سوختگیهای متعدد در پوستهای روشن و افرادی که سالیان متمادی در معرض آفتاب هستند، باعث ایجاد سرطانهای پوست می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha