سه‌شنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۲۳
کد خبر: 29158
سلامت نیوز : خطر ابتلا به بیماری های مختلف و دسترسی نداشتن به درمان و اكسن، سبب شده است جان 250 میلیون كودك در سراسر جهان در خطر مرگ قرار گیرد.
 
گروه یاریگران بین المللی فعال در این زمینه در كنفرانس اتحاد جهانی واكسن و مصون سازی در لندن، قول اعطای 4 میلیارد و 300 میلیون دلار برای برنامه های واكسینه كردن 250 میلیون كودك در كشورهای فقیر برای مقابله با بیماری هایی همچون اسهال و ذات الریه را داد.
برپایه گزارش های انتشار یافته، با توجه به اینكه هر 20 ثانیه یك كودك در اثر بیماری های قابل پیشگیری با واكسن جان می دهد، شركت كنندگان در كنفرانس اتحاد جهانی واكسن و مصون سازی قول دادند ظرف چهار سال آینده، فقیرترین كودكان واكسینه شوند و با این پول جان بیش از چهار میلیون نفر نجات یابد.
بنا بر تخمین ها هر سال دو میلیون كودك زیر پنج سال از ذات الریه می میرند كه این امر با وجود انجام واكسن برای این بیماری، اتفاق می افتد.
ریچارد سزیبِرا وزیر بهداشت رواندا و از اعضای هیات مدیره اتحاد جهانی واكسن و مصون ساز گفت كه فعالیت های این گروه واقعا در آفریقا موثر واقع شده است.
وی افزود: در مورد آفریقا، مصون سازی افزایش یافته و آمار مرگ نوزادان در همه طیف ها كاهش یافته است. این تاثیر در بعضی كشورها بهتر قابل مشاهده است و به خاطر این اتحاد، ما به واكسن هایی دسترسی داریم كه قبلا فقط در اختیار كشورهای غربی بود.
اتحاد جهانی واكسن و مصون سازی یك همكاری بهداشتی میان دولت ها، گروه های تجاری، و نهادها از جمله بانك جهانی، یونیسف و بنیاد بیل گیتس است.
سازمان بهداشت جهانی واكسن را یكی از موفق ترین و مقرون به صرفه ترین شیوه های مبارزه با بیماری ها می داند.
این سازمان تخمین می زند كه هر سال جان 2 تا 3 میلیون نفر از طریق واكسینه سازی نجات می یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha