سه‌شنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۳۴
کد خبر: 29162
سلامت نیوز :یك فوق‌متخصص اطفال گفت: تعریق و بی‌حالی از علائم گرمازدگی در كودكان است و توصیه می‌شود كودكان بعدازظهرها بازی و فعالیت كنند.

احمد هاشمی در گفت‌وگو با فارس گرمازدگی را یكی از مشكلات شایع در فصل تابستان دانست و اظهار داشت: كودكان نیز در فصل گرما به این عارضه مبتلا می‌شوند.

وی با بیان اینكه گرمازدگی در 2 حالت اتفاق می‌افتد، نخست گرمازدگی ناشی از هوا و دیگری بر اثر ورزش یا فعالیت‌های زیاد در هوای گرم، گفت: گرمازدگی ناشی از هوا در كودكان موجب گشاد شدن رگ‌های خونی و پایین آمدن فشار خون می‌شود تا جایی كه به شوك و غش در كودكان منجر می‌شود.

هاشمی در خصوص اقداماتی كه باید برای كودك گرمازده انجام داد، افزود: اگر كودك بر اثر گرمازدگی غش كرده باشد، ابتدا باید وی را در جای خنك خواباند؛ به‌طوری كه سر او در قسمت بالا قرار گیرد تا خون به مغز برسد.

این فوق‌تخصص اطفال، بیان داشت: قرار دادن كودك گرمازده در وان آب سرد می‌تواند موجب بهبودی او شود البته پوشاندن بدن كودك گرمازده با دستمال خیس نیز می‌تواند، مؤثر باشد.

وی تعریق و بی‌حالی را از علائم گرمازدگی در كودكان دانست و اضافه كرد: توصیه می‌شود كودكان در هنگام بعدازظهر بازی و فعالیت كنند ضمن اینكه كودك در هنگام ورزش حتماً از آب خنك استفاده كند چرا كه این كار مانع از افزایش دمای بدن می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha