سه‌شنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۳
کد خبر: 291626

عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه کرونا را نمی‌توان با گفتار درمانی شکست داد،‌گفت: قرنطینه تهران تا زمان ریشه‌کنی ویروس و بازگشت به شرایط سفید ضرورت دارد.

کرونا را نمی‌توان با گفتاردرمانی شکست داد

سلامت نیوز:عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه کرونا را نمی‌توان با گفتار درمانی شکست داد،‌گفت: قرنطینه تهران تا زمان ریشه‌کنی ویروس و بازگشت به شرایط سفید ضرورت دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  فارس، محمدجواد حق‌شناس رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران در نطق پیش از دستور خود در دویست و هفتمین جلسه شورای شهر اظهار داشت: شیوع جهانی ویروس کرونا معضلی است که کارآمدی نظام‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی کشورها را به چالش کشیده و در حال حاضر قدرتمند‌ترین اقتصادهای جهان نیز با تبعات سنگین این بیماری مواجه هستند.


وی گفت:‌سفره‌های مردم در حال حاضر به دلیل تحریم و مشکلات ناشی از آن کوچک‌تر شده و مردم دیگر تاب تحمل بار سنگین بیماری کرونا را ندارند. این ویروس در پیش چشم بی‌درایت برخی از مسؤولین وارد شده و اطلاع‌رسانی‌ها به صورت کامل انجام نمی‌گیرد.


حق‌شناس خاطرنشان کرد: در تعطیلات نوروزی 8 میلیون ایرانی به مسافرت می‌روند و ویروس به عمق دورترین مناطق کشور می‌کشانند در حالی که مسؤولین اقدام مؤثری انجام نمی‌دهند.


عضو شورای شهر تهران گفت: بهترین و فداکارترین پزشکان و پرستاران جانفشانی‌های زیادی کرده‌اند و متأسفانه برخی از آنها در چشم همه پرپر شدند ولی مسؤولان تنها به گفتاردرمانی و مدیریت آمار بسنده می‌کنند.


وی با اشاره به اینکه دولت قدرت اجرایی لازم جهت مقابله با کرونا را ندارد، گفت: گفتاردرمانی و مدیریت آمار شکست کرونا را سبب نمی‌شود این ویروس را نمی‌توان با فرافکنی نابود کرد. جنگ با کرونا جنگی نابرابر و تمام عیار است و اگر همه وارد میدان نشوند فعالیت این ویروس همچنان ادامه می‌یابد.


عضو شورای شهر تهران  گفت:  اعلام آمار واقعی شیوع تلفات بیماری ضرورت دارد و اعلام تعطیلی عمومی و قرنطینه تا زمانی ریشه‌کنی ویروس و بازگشت به شرایط سفید ضروری است. اختصاص بودجه لازم برای اقدامات ریشه‌کنی ویروس نیز لازم است و باید شناسایی دقیق بیماران و ناقلان نیز انجام گیرد.


حق‌شناس تأکید کرد: دولت و ستاد بحران باید نگاه ویژه‌ای به نیازهای شهری پایتخت داشته باشند و بودجه لازم را به آن اختصاص دهند، بدون آنکه برای تأمین منابع به شهروندان فشار بیاورند و در باید واقع بودجه لازم برای بسیج امکانات اختصاص داده شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha