سلامت نیوز : تعویض تعدادی از دستگاه های دیالیز استان البرز، دستور تسریع در ساخت بیمارستان شهر خوی و وضعیت نامناسب بیمارستان های شهر مسجد سلیمان از مهمترین عناوین پیگیری پیامك ها بود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، در پیامكی كه از تبریز به مجله خبری ارسال شده بود فردی عنوان كرده بود كه با وجود بیمارستان های بسیار در تبریز به این بیمار كه دارای یك كلیه و دیالیزی است نوبت اورژانسی دیالیز حتی با وجود مراجعه به معاونت درمانی داده نشده است.

طی تماس با این شخص مشخص شد كه هم اكنون مشكل نوبت دهی به بیمار حل شده اما برخورد مناسبی از سوی معاونت درمانی با ایشان صورت نگرفته است.

 دكتر  امامی رضوی با بیان اینكه باید برخورد مناسبی با همه بیماران صورت بگیرد گفت: پیشگیری در امر دیالیز از اهمیت بالایی برخوردار است و با وجود افزایش ظرفیت ها، هر روزه با تعداد فزاینده ای از بیماران دیالیزی مواجهیم و بنابراین قصد داریم تا پایان امسال 1000 دستگاه دیالیز جدید وارد كشور كنیم و ظرفیت ها را به قدری بالا ببریم كه بیماران در این زمینه مشكلی نداشته باشند.

* تعویض تعدادی از دستگاه های دیالیز استان البرز

 در پیامك دیگری از مجله خبری خواسته شده بود از بخش دیالیز بیمارستان امام خمینی(ره) كرج كه همه دستگاه های آن قدیمی هستند گزارشی تهیه شود. امامی رضوی در پاسخ به این پیامك اظهار داشت: در بازدید اخیری كه از بیمارستان های استان البرز داشتیم متوجه كمبود دستگاه های دیالیز شدیم و قرار است تا 2 ماه دیگر 50 دستگاه جدید در اختیار بیمارستان های این استان گذاشته شود و دستگاه های قدیمی تعویض شوند.

 * دستور تسریع در ساخت بیمارستان شهر خوی داده شده است

مردی از شهرستان خوی پیامكی به این مضمون برای مجله خبری ارسال كرده بود تنها بیمارستان شهرستان خوی حدود 15 سال است كه در حال ساخت است ولی هنوز به نتیجه نرسیده است.

 دكتر امامی رضوی به این پیامك اینگونه پاسخ داد: درشهرستان خوی بیمارستان دیگری نیز وجود دارد و این تنها بیمارستان خوی نیست اما در مورد روند ساخت آن بایدبررسی كرد كه این پروژه متعلق به دانشگاه است و یا وزارت مسكن و از نهاد مربوطه مسئله را پیگیری كرد البته در بازدیدی كه سه هفته پیش وزیر بهداشت از این شهرستان داشت دستور تسریع ساخت بیمارستان را به مسئولان ابلاغ كرده اند.

* وضعیت نامناسب در بیمارستان های شهری مسجد سلیمان

در پیامك بعدی خواسته شده بود خبری در مورد عدم وجود پزشكان متخصص و بیمارستان های مناسب در شهر مسجد سلیمان تهیه شود.

 معاون درمان وزارت بهداشت در خصوص این پیامك عنوان كرد: شهر مسجد سلیمان دارای دو بیمارستان است كه البته با توجه به بافت خاص این شهر و فرسودگی زود هنگام ساختمان ها به علت نشت گاز، درصدد هستیم بیمارستان جدیدی را با مشاركت شركت نفت در مسجد سلیمان تاسیس كنیم و هم اكنون این پروژه شروع به كار كرده و مقداری پیشرفت داشته است.

وی افزود: هم اكنون حدود 7 نفر پزشك متخصص در این شهر مستقر هستند و هر 4 تخصص اصلی را داریم اما باید بدانیم چه نوع متخصصی مورد نظر این شهروند مسجدسلیمانی بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha