سلامت نیوز : استاد دانشگاه علوم پزشكی تهران به زنان بالای 25 سال برای پیشگیری از ابتلا به سرطان دهانه رحم كه شایعترین نوع سرطان دستگاه تناسلی زنان است، توصیه كرد: سالانه یك مرتبه آزمایش انجام دهند.
 
دكتر محبوبه ذوالفقار زاده  در گفت و گو با ایرنا افزود: سرطان دهانه رحم در صورت رشد بافت سرطانی بدخیم از ناحیه گردن رحم بروز می یابد كه چنانچه سریع تشخیص داده نشود، منجر به عواقب خطرناكی خواهد شد.
این متخصص زنان با بیان اینكه ، خونریزی شدید و غیر طبیعی ، عفونت مهبل، درد هنگام ادرار و كمردرد از علائم مهم این سرطان به شمار می رود، اضافه كرد: تحقیقات ثابت كرده است زنانی كه سیگار می كشند، دو برابر بیش از زنان غیر سیگاری در معرض ابتلا به این سرطان قرار دارند.
ذوالفقار زاده تصریح كرد: بهداشت فردی مهمترین ركنی است كه زنان برای پیشگیری از ابتلا به سرطان دهانه رحم باید رعایت كنند .
بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت، سالانه دو میلیون زن در جهان به سرطان دهانه رحم مبتلا می شوند و حدود 300 هزار زن جان خود را از دست می‌دهند.
بر اساس این گزارش، هم اكنون در قاره آسیا حدود یك میلیون و 300 هزار زن درگیر این بیماری هستند و بیشترین موارد ابتلا به این نوع سرطان در زنان زیر 50 سال رخ می‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha