چهارشنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۷
کد خبر: 291666

دبیر انجمن صنایع روغن نباتی ایران اعلام کرد که تمام کارخانه های تولید روغن نباتی در کشور نکات بهداشتی را رعایت می کنند و احتمال آلوده شدن روغن نباتی به کرونا صفر است.

احتمال آلوده شدن روغن نباتی به ویروس کرونا صفر است

سلامت نیوز:دبیر انجمن صنایع روغن نباتی ایران اعلام کرد که تمام کارخانه های تولید روغن نباتی در کشور نکات بهداشتی را رعایت می کنند و احتمال آلوده شدن روغن نباتی به کرونا صفر است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،امیرهوشنگ بیرشک  با بیان اینکه با شیوع ویروس کرونا اصول بهداشتی در کارخانه های تولید روغن نباتی براساس بخشنامه ها و مصوبه های وزارت بهداشت و نهادهای نظارتی رعایت می شود، گفت: همچنین بعد از پایان تعطیلات عید بسیاری از کارخانه ها سلامتی پرسنلشان را مورد بررسی قرار دادند و حتی برخی از این کارخانه ها نیز در حال انجام تست کرونا از کارکنانشان هستند.


وی ادامه داد: به دلیل اینکه روغن در دمای بالا تولید می شود احتمال اینکه ویروس داشته باشد در حد صفر است و این اطمینان خاطر را به مردم می دهیم که روغن نباتی ها سالم هستند.


دبیر انجمن صنایع روغن نباتی ایران اضافه کرد: با شیوع ویروس کرونا تقاضای خرید روغن نیز افزایش یافت اما توانستیم روغن نباتی را به میزان کافی تولید و در فروشگاه ها و میادین سراسر کشور توزیع کنیم.


وی با بیان اینکه در این سال ها با وجود تحریم های ظالمانه و نوسانات قیمت جهانی توانستیم با کمک وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) آرامشی را در بازار روغن نباتی برقرار کنیم، اظهار کرد: برای تحقق شعار سال یعنی "جهش تولید" به دنبال این هستیم که بتوانیم روغن هایی با کیفیت مطلوب تر و متنوع تر تولید کنیم که دارای مواد ریزمغذی مفید برای بدن باشند. 


بیرشک با اشاره به اینکه بیش از ۸۵ درصد روغن خامی که مورد استفاده قرار می گیرد، وابسته به واردات است، گفت: وقفه در تخصیص ارز توسط بانک مرکزی از مهمترین موانعی است که بر سر راه این صنعت قرار دارد. این وقفه ها تولید را با نوسان مواجه می کند. در حال حاضر نیز بیش از دوماه و نیم است که ارز به روغن داده نشده و اگر با همین روال پیش برویم شاید آهنگ منظم تولید با کندی مواجه شود.


دبیر انجمن صنایع روغن نباتی ایران در پایان گفت: از بانک مرکزی تقاضا داریم به صنعت روغن نباتی نگاه ویژه ای داشته باشد، زیرا روغن نباتی علاوه براینکه کالای استراتژیک و اساسی مردم است، ماده اولیه بسیاری از محصولات صنعت غذایی نیز است.

  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha