سلامت نیوز : با توجه به افزایش بارز بیماری آلزایمر در کشور این بیماری معضل اصلی عرصه پزشکی در دهه آینده خواهد بود.
دکتر فرامرز امیری استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران و دبیر هجدهمین کنگره نورولوژی و الکتروفیزیولوژی ایران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران در حاشیه این کنگره اظهار داشت: تعداد 500مقاله به دبیرخانه این کنگره رسیده که از بین آن ها 19مقاله به صورت پوستر و 80مقاله به صورت ارائه سخنرانی پذیرفته شده است که همزمان با ترجمه دو زبانه ارائه می شوند.

وی افزود: بیماری های عصبی عضلانی، بیماری تشنج، پارکینسون و بیماری های حرکتی بیماری های شناختی با محوریت آلزایمر بیماری های التهابی مغز با محوریت ام اس، از جمله محورهای مهم قابل بررسی در این کنگره هستند که با حضور اساتید برجسته داخلی و خارجی ارائه می شوند.

دبیر هجدهمین کنگره نورولوژی و الکتروفیزیولوژی ایران در ادامه عنوان کرد: علاوه بر سخنرانی ها 6 کارگاه آموزشی با عناوینی از جمله رسیدگی تهاجمی به سکته های مغزی و ام اس و نورولوژیست ها زمان قطع داروها در بیماران ام اس تزریق دیس کو در اختلالات حرکتی و رسیدگی به بیماران مبتلا به پارکینسون در این کنگره چهار روزه ارائه می شود.

* عوامل محیطی می تواند روند بیماری آلزایمر را کند نماید

استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در ادامه اظهار داشت: هسته ی اصلی آلزایمر اختلال در حافظه به ویژه حافظه نزدیک است که به تدریج دیگر کارکردهای مغز متأثر شده و سبب اختلال در فعالیت های ذهنی و اجتماعی فرد می شود.

وی افزود: این بیماری معمولا ارثی نبوده و برخی از عوامل محیطی همچون فعالیت فیزیکی، رژیم غذایی مناسب، فعالیت ذهنی و عدم مصرف سیگار می تواند بروز این بیماری را به تأخیر انداخته و همچنین روند پیشرفت بیماری را کند نماید.

دکتر امیری در ادامه عنوان کرد: شیوع بیماری آلزایمر با افزایش سن بیشتر می شود و با توجه به مسن شدن جامعه افزایش بارز بیماری آلزایمر در کشور و تبدیل شدن به یک معضل پزشکی در دهه آینده کشور را شاهد خواهیم بود.

دبیر هجدهمین کنگره نورولوژی و الکتروفیزیولوژی ایران در پایان خاطرنشان کرد: شیوع آلزایمر بین زنان و مردان یکسان بوده و تفاوت بارزی بین این دو گروه دیده نمی شود./

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha