آمارهای رسمی حاکی از آن است که شمار مبتلایان به کووید-۱۹ در سراسر جهان رو به افزایش بوده و این بیماری همچنان قربانی می‌گیرد.

بیش از ۸۲ هزار قربانی کرونا در جهان/ افزایش شمار بهبودیافتگان به بیش از ۳۰۲ هزار تن

سلامت نیوز:آمارهای رسمی حاکی از آن است که شمار مبتلایان به کووید-۱۹ در سراسر جهان رو به افزایش بوده و این بیماری همچنان قربانی می‌گیرد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایسنا، کروناویروس جدید که عامل بروز بیماری کووید-۱۹ است، اولین بار در ماه دسامبر در چین گزارش شد و در حال حاضر به ۲۰۹ کشور و منطقه از سراسر جهان گسترش پیدا کرده است.


تا لحظه انتشار این خبر شمار کلی مبتلایان به کووید-۱۹ در جهان یک میلیون و ۴۳۱ هزار و ۷۰۶ نفر است که ۸۲ هزار و ۸۰ نفر از آن‌ها جان باخته و ۳۰۲ هزار و ۱۵۰ نفر نیز بهبود یافته‌اند.


همچنین از میان یک میلیون و ۴۷ هزار و ۴۷۶ مورد  ابتلای فعال، ۹۹۹ هزار و ۵۸۲ مورد معادل ۹۵ درصد از کل موارد ابتلا وضعیت خفیف داشته و ۴۷ هزار و ۸۹۴ مورد معادل ۵ درصد از کل موارد ابتلا در جهان وضعیت وخیم دارند.


ایالات متحده آمریکا با ۴۰۰ هزار و ۴۰۲ مورد ابتلا و ۱۲ هزار و ۸۵۴ قربانی در صدر فهرست مبتلایان جهانی قرار گرفته است. ۲۱ هزار و ۶۷۴ نفر از مبتلایان این کشور نیز بهبود یافته‌اند.


اسپانیا با افزایش شمار مبتلایان و ثبت ۱۴۱ هزار و ۹۴۲ مورد در رتبه دوم فهرست مبتلایان جهانی کرونا قرار گرفته است. تاکنون ۱۴ هزار و ۴۵ نفر از مبتلایان این کشور جان خود را از دست داده و ۴۳ هزار و ۲۰۸ نفر بهبود یافته‌اند.


ایتالیا نیز ۱۳۵ هزار و ۵۸۶ مورد ابتلا را به ثبت رسانده که از این میان ۱۷ هزار و ۱۲۷ نفر جان خود را از دست داده و ۲۴ هزار و ۳۹۲ نفر بهبود پیدا کرده‌اند.
فرانسه نیز با افزایش شمار مبتلایان به ۱۰۹ هزار و ۶۹ نفر از آلمان در این فهرست پیشی گرفته است. از این میان تاکنون ۱۰ هزار و ۳۲۸ نفر جان باخته و ۱۹ هزار و ۳۳۷ نفر بهبود یافته‌اند.


در آلمان نیز شمار مبتلایان ۱۰۷ هزار و ۶۶۳ نفر اعلام شده که از این تعداد ۲۰۱۶ نفر جان باخته و ۳۶ هزار و ۸۱ نفر نیز بهبود یافته‌اند.
چین که اعلام کرده شیوع کروناویروس را تا حد زیادی کنترل کرده تاکنون ۸۱ هزار و ۸۰۲ مورد ابتلا به کووید-۱۹را گزارش کرده که با اعلام ۲ مورد جدید فوتی، تعداد قربانیان این بیماری در این کشور به ۳۳۳۳ نفر رسیده است. هم‌چنین تعداد بهبودیافتگان به ۷۷ هزار و ۲۷۹ نفر افزایش یافته است.


همچنین در ایران تاکنون ابتلای ۶۲ هزار و ۵۸۹ نفر تایید شده است که از این میان ۳۸۷۲ نفر جان خود را از دست داده و ۲۷ هزار و ۳۹ نفر نیز بهبود یافته‌اند.
در انگلیس نیز ۵۵ هزار و ۲۴۲ نفر تاکنون به این ویروس مبتلا شده‌اند که ۶۱۵۹ نفر از آن‌ها جان باخته و ۱۳۵ نفر بهبود یافته‌اند.


ترکیه هم تاکنون ابتلای ۳۴ هزار و ۱۰۹ نفر را به بیماری کووید-۱۹ اعلام کرده که از این میان ۷۲۵ نفر جان باخته و ۱۵۸۲ نفر نیز بهبود یافته‌اند.
همچنین سوئیس با ۲۲ هزار و ۲۵۳ مبتلا و ۸۲۱ قربانی، بلژیک با ۲۲ هزار و ۱۹۴ مبتلا و ۲۰۳۵ قربانی و هلند با ۱۹ هزار و ۵۸۰ مبتلا و ۲۱۰۱ قربانی از کشورهای اروپایی با میزان شیوع گسترده محسوب می‌شوند.


بنا بر آمارهای سایت "ورلداُمتر"، کانادا با ۱۷ هزار و ۸۹۷ مبتلا و ۳۸۱ قربانی، برزیل با ۱۴ هزار و ۴۹ مبتلا و ۶۸۸ قربانی، اتریش با ۱۲ هزار و ۶۳۹ مبتلا و ۲۴۳ قربانی، پرتغال با ۱۲ هزار و ۴۴۲ مبتلا و ۳۴۵ قربانی، کره جنوبی با ۱۰ هزار و ۳۸۴ مبتلا و ۲۰۰ قربانی و سرزمین‌های اشغالی با ۹۲۴۸ مبتلا و ۶۵ قربانی از دیگر کشورها با میزان شیوع بالای کروناویروس جدید هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha