مجرمان اینترنتی این روزها با سوء استفاده از خانه نشینی مردم به خاطر انتشار ویروس کرونا واستفاده روز افزون کاربران از فضای مجازی اقدام به کلاهبرداری با شگردهای تازه می‌کنند که پلیس فتا دراین باره هشدار جدی داده است.

مراقب این شگردهای تازه برای کلاهبرداری‌های اینترنتی باشید

سلامت نیوز:

به گزارش سلامت نیوز، ایران نوشت:سرهنگ رامین پاشایی، معاون اجتماعی پلیس فتای ناجا در تشریح این ماجرا اظهار داشت: اجرای طرح فریبکاران با تماس تلفنی به شهروندان و شرکت در مسابقات تلویزیونی و رادیویی و برقراری مصاحبه دروغین با شخصیت‌های کشوری و افراد سرشناس، طی سال‌های گذشته یکی از ترفندهای رایج کلاهبرداران بود که با اطلاع رسانی گسترده و افزایش آگاهی هموطنان دراین خصوص، سطح وقوع اینگونه جرایم در کشور کاهش یافت. اما امروزه شیوع ویروس کرونا در کشور و اجرای طرح قرنطینه خانگی، باعث شده افراد کلاهبرداردراقدامی فریبکارانه با طراحی پلتفرم‌های مجرمانه ضمن برقراری تماس تلفنی با هموطنان که بیشترازطریق پیام رسان واتساپ و سایر خطوط تلفن همراه است اقدام به کلاهبرداری از شهروندان کنند.

سرهنگ پاشایی افزود: ممکن است شیوه‌های کلاهبرداری این افراد مجرم متفاوت باشد، اما در نهایت به یک شیوه عمل می‌کنند و با اعلام برنده شدن مخاطبان، با ترفندهای ماهرانه تمام اطلاعات حساب بانکی و یا تمام اطلاعات کارت عابر بانکی افراد را دریافت کرده و با استفاده از آن اقدام به برداشت از حساب افراد می‌کنند.

این مقام انتظامی تأکید کرد: دراجرای مسابقات زنده رادیویی و تلویزیونی اولویت تماس با متقاضیانی است که ثبت نام کرده اند و ارتباط با این افراد نیز از خطوط تلفن ثابت شهری انجام خواهد شد؛ بنابراین کاربران ضمن حفظ هوشیاری و توجه به توصیه‌های پلیس فتا مراقب فریب افراد سودجو در فضای سایبری باشند و ازدراختیار قرار دادن اطلاعات حساب بانکی خود به دیگران خودداری کرده و مجرمان را در عملیاتی نمودن اهداف خود ناکام بگذارند.
23302
کد خبر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha