سه‌شنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۵۶
سلامت نیوز : یك استاد دانشگاه هاروارد ضمن اشار به انجام تحقیقات برروی ساخت و اكسن آلزایمر توسط بسیاری از مراكز پژوهشی- درمان دنیا گفت: امید است واكسن آلزایمر تا 10 سال آینده تولید و وارد بازار جهانی شود.

به گزارش ایسنا، دكتر زمانی در حاشیه هجدهمین كنگره نورولوژی و الكتروفیزیولوژی ایران و در جمع خبرنگاران درباره درمان آلزایمر اظهار كرد: هنوز به طور دقیق مشخص نیست كه چرا بعضی افراد به آلزایمر دچار می‌شوند و برخی دیگر خیر.

وی افزود: پژوهش‌های بسیاری در این زمینه صورت گرفته است مانند این كه چه موادی در مغز به هنگام بروز این بیماری تولید می‌شوند. این یافته‌ها، برای ساخت داروها و آنتی بادی‌هایی كه از بروز آلزایمر جلوگیری می‌كنند گام موثری بوده است.

وی اضافه كرد: در حال حاضر سن، مهمترین عاملی است كه با آلزایمر در ارتباط است. در كشورهای غربی، از هر سه نفر كه بالای 85 سال سن دارند یك نفر به آلزایمر گرفتار می‌شود.

دكتر زمانی دمانس یا زوال عقلی را یكی از مهمترین مشكلاتی دانست كه در آینده جوامع پیشرفته را درگیر خواهد كرد.

استاد دانشگاه‌ هاروارد ضمن اشاره به این موضوع كه آلزایمر منشا ژنتیكی ندارد، بیان كرد: البته به عنوان مثال شانس ابتلای فردی كه مادرش به آلزایمر دچار بوده بیشتر است اما نمی‌توان میزان آن را به طور دقیق مشخص كرد. داروهایی كه هم اكنون برای درمان آلزایمر مورد استفاده قرار می‌گیرند، تنها پیشرفت بیماری را كند می‌كنند و قادر نیستند آن را به طور كامل درمان كنند.

وی در پایان گفت: بیماران آلزایمری به طور متوسط از زمان شروع بیماری هشت سال بیشتر عمر نمی‌كنند و این داروها تنها می‌توانند طول زندگی فرد را افزایش دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha