شنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 2917

مدیر كل دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت گفت: سوسیس و كالباس و غذاهای آماده نباید بیش از یك نوبت در ماه مصرف شود زیرا مصرف بیش از حد این مواد به علت نوع پخت و چربی‌های موجود آن سرطانزاست.

مرتضی صفوی در گفت‌و‌گو با فارس‌ افزود: مصرف اندك سوسیس و كالباس مثلاً ماهی یك‌بار مضر نیست اما اگر خوردن این غذاها عادت شود و به علت آسانی تهیه و ارزان بودن بیش از حد مجاز مصرف شود عوارض زیادی را به دنبال دارد كه سرطان‌زا بودن یكی از آن‌هاست.
مدیر كل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت ادامه داد: معمولاً در تهیه سوسیس و كالباس به جای گوشت خوب از چربی‌های مختلف گوشت استفاده می‌شود، ضمن این‌كه در طبخ آن نیز از روغن‌های معمولی جامد با ترانس بالا استفاده می‌شود كه بسیار مضر هستند.
وی گفت: اگر در تهیه سوسیس و كالباس از مواد اولیه مناسب و روغن‌های بدون ترانس استفاده شود و مصرف آن‌ها نیز بیش از حد مجاز نباشد مصرف این مواد مشكلی ندارد اما متأسفانه شاهد مصرف بیش از حد این نوع غذاها به خصوص در بین نوجوانان و جوانانی كه بیش‌تر از غذاهای خیابانی مصرف می‌كنند هستیم كه خطر بزرگی برای سلامت نسل جدید در آینده است.
وی افزود: در حال جمع‌آوری اطلاعات علمی درباره میزان مصرف این نوع غذاها و آثار سوء‌مصرف آن‌ها هستیم و به زودی طی ماه‌های آینده با آمار و ارقام دقیق اطلاعات لازم را درباره مصرف سوسیس، كالباس، نوشابه و شكر در ایران و آخرین وضعیت آن‌ها اعلام می‌كنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha