چهارشنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۴
کد خبر: 291703

هرچند شیوع کرونا در کشور بیشتر کسب و کارها را کساد کرده اما گویا بازار برخی از آزمایش‌ها رونق خاصی گرفته و روز به روز هم داغ تر می‌شود.به گزارش میزان، تست کرونا در بیمارستان‌های معین کرونا برای مردم به صورت رایگان انجام می‌شود، اما در این بین برخی از آزمایشگاهها نیز این تست را در قبال دریافت، انجام می‌دهند؛ خبرنگار در مراجعه به یکی از این مراکز به نکات جالبی در این خصوص رسیده که می‌توانید در ادامه بخوانید.

تست کرونا درب منزل!

سلامت نیوز:هرچند شیوع کرونا در کشور بیشتر کسب و کارها را کساد کرده اما گویا بازار برخی از آزمایش‌ها رونق خاصی گرفته و روز به روز هم داغ تر می‌شود.به گزارش میزان، تست کرونا در بیمارستان‌های معین کرونا برای مردم به صورت رایگان انجام می‌شود، اما در این بین برخی از آزمایشگاهها نیز این تست را در قبال دریافت، انجام می‌دهند؛ خبرنگار در مراجعه به یکی از این مراکز به نکات جالبی در این خصوص رسیده که می‌توانید در ادامه بخوانید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه آفتاب یزد ،نکته اول اینکه گاهی اوقات ممکن است برخی از این مراکز بابت آزمایش کرونا، ۵۰۰ هزار تومان هم از مراجعه ‌‌کنندگان درخواست کنند. مسئول پذیرش این آزمایشگاه درباره شیوه انجام آزمایش گفت:« انجام آزمایش به دو صورت است. در روش اول اگر نسخه پزشک را نداشته باشید فقط می‌توانید غربالگری (آزمایش تشخیص اولیه) انجام دهید که مبلغ آن ۳۷ تا ۳۸ هزار تومان است.

روش دوم TSA نام دارد که برای انجام آن حتما باید نسخه پزشک را به همراه داشته باشید تا از شما تست گرفته شود. نسخه پزشک نیز حتما باید نسخه پزشک عفونی و یا متخصص ریه باشد تا از شما تست کرونا گرفته شود، هزینه TSA با نسخه حدود ۴۸۰ تا ۵۰۰ هزار تومان است و حدود ۲ تا ۳ روز بعد و نتیجه تست اولیه غربالگری ظرف ۲ تا ۳ ساعت آماده می‌شود، در غربالگری اگر ارقام بالا شود و CRP مثبت شود تست TSA از شما گرفته می‌شود.»

تفاوت انواع مختلف تست‌های کرونا چیست؟

مسئول پذیرش این آزمایشگاه گفت: «کلا سه نوع تست کرونا وجود دارد.در مرحله اول غربالگری آزمایش خون از فرد مشکوک به کرونا گرفته می‌شود. در مرحله دوم از ریه سی تی اسکن انجام می‌شودو مرحله سوم آزمایش TSA است، تفاوت دقت این سه شیوه و دقت و صحت آن بسته به مرحله ویروس و خارج شدن از مرحله کمون بستگی دارد.

بر حسب پایه علمی ازمایش TSA از آزمایش خون دقت بالاتری را برخوردار است، این آزمایش به صورت ژنتیکی انجام می‌شود و در این شیوه دی ان‌ای استخراج می‌شود تا بررسی شود که ویروس در بدن شما وجود دارد یا خیر؟. هیج آزمایشی نتیجه قطعی ابتلا به کرونا را مشخص نمی‌کند، ولی دقت این شیوه از سایر روش‌ها بسیار بالاتر است. سی تی اسکن ریه هم خوب است، ولی با توجه به آلودگی محیط که وجود دارد بیشتر توصیه به انجام تست TSA می‌شود.»

اما نکته جالب دیگر در مورد برخی از این آزمایشگاههای کرونا، خدمات ویژه و لاکچری به مشتریان خاص بود؛ متصدی این آزمایشگاه افزود: «برای اینکه زمان زیادی را نیاز نباشد که در آزمایشگاه حضور داشته باشید می‌توانید تست کرونا را اینترنتی رزرو کنید تا در هنگام مراجعه سریعا آزمایش گرفته شود؛ اگر هم تمایل داشته باشید، متصدیان آزمایشگاه می‌توانند به منزل شما مراجعه کنند و از شما تست کرونا بگیرند؛ البته در این حالت علاوه بر هزینه رفت و آمد باید مبلغ ۲۵ هزار تومان نیز اضافه بر فاکتور آزمایش پرداخت کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha