"مارک زاکربرگ" موسس سایت فیس بوک، 25 میلیون دلار و "جف بیزوس" مالک سایت آمازون هم 100 میلیون دلار کمک کرده اند.موسس توییتر یک میلیارد دلار برای مقابله با کرونا اختصاص می دهد.

موسس توییتر: کمک یک میلیارد دلاری برای مقابله با کرونا

سلامت نیوز:"مارک زاکربرگ" موسس سایت فیس بوک، 25 میلیون دلار و "جف بیزوس" مالک سایت آمازون هم 100 میلیون دلار کمک کرده اند.موسس توییتر یک میلیارد دلار برای مقابله با کرونا اختصاص می دهد.


به گزارش  سلامت نیوز به نقل از عصرایران، "جک دورسی" موسس سایت توییتر (شبکه اجتماعی) اعلام کرد که برای حمایت از تلاش ها برای مقابله با بیماری کووید19 ناشی از ویروس جدید کرونا، یک میلیارد دلار کمک خواهد کرد.


این مبلغ از محل فروش سهام دورسی در شرکت "سکویر" تامین خواهد شد.
دورسی در چند توییت نوشت که پول حاصل از فروش این سهام به موسسه خیریه اش یعنی "استارت اسمال" واریز خواهد شد. ارزش این سهام حدود یک میلیارد دلار و معادل 28 درصد از کل ثروت موسس توییتر است.


وی افزود: "چرا الان؟ زیرا نیازمندی ها به صورت روبه افزایشی، زیاد شده است. می خواهم به هنگام زندگی ام، تاثیر را ببینیم".
او ابراز امیدواری کرد این اقدام، "الهام بخش دیگران برای انجام دادن کاری مشابه" شود.


دورسی افزود: زندگی، بسیار کوتاه است. به همین دلیل بیایید هر چه می توانیم امروز برای کمک به مردم انجام بدهیم. همین الان.
 مجله آمریکایی فوربس، ثروت جک دورسی را معادل 3.3 میلیارد دلار برآورد کرده است.


وی افزود: بعد از پایان کرونا، پول های باقی مانده نیز برای تقویت بخش بهداشت و آموزش دختران و درآمد آنها هزینه خواهد شد.
خبرگزاری فرانسه نوشته است: به نظر می رسد این بزرگترین کمک از یک فرد برای مقابله با شیوع کرونا و تاثیرات نابودگر آن در سراسر جهان است
"جف بیزوس" ثروتمندترین مرد جهان و مالک سایت آمازون (شرکت فروش آنلاین کالا) چند روز قبل از این در سایت اینستاگرام اعلام کرد که مبلغ 100 میلیون دلار برای بانک های غذا در آمریکا اهدا خواهد کرد.


منظور از "بانک های غذا"، خیریه های اهدای مواد غذایی به نیازمندان است. این خیریه ها در آمریکا از چند برابر شدن مراجعه کنندگان خبر داده اند زیرا بسیاری از افراد با قطع درآمد، به این خیریه ها مراجعه می کنند.


"مارک زاکربرگ" موسس سایت فیس بوک و همسرش "پریسیلا چان" نیز اعلام کردند که 25 میلیون دلار برای حمایت از پژوهش ها و تحقیقات ایجاد درمان کرونا کمک می کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha