سلامت نیوز : یك فوق تخصص بیماریهای اعصاب محیطی با بیان این كه سكته مغزی برخلاف سكته‌های قلبی بدون درد است، هشدار داد: در صورتی كه با احساس ضعف ناگهانی عضلات در یك طرف بدن و افتادگی صورت مواجه شدید به پزشك مراجعه كنید.

به گزارش ایسنا، دكتر محمد سلاجقه درباره علائم بروز سكته‌های مغزی توضیح داد: از شایع‌ترین مشكلاتی كه با بالا رفتن سن بروز می‌كنند بیماریهای مغز و اعصاب بویژه سكته‌های مغزی هستند. احساس ضعف در صورت و اندام، از دست دادن حس و عوض شدن نوع صحبت كه اغلب مردم آن را به حساب خستگی می‌گذارند و احساس می‌كنند با خواب شبانه برطرف شود علامت سكته مغزی است.

وی ادامه داد: افراد به محض اینكه یك تعیین ناگهانی نورولوژیك بویژه در یك سمت بدنشان به وجود آمد به پزشك مراجعه كنند. اگر بیمار را در سه ساعت ابتدایی به مراكز درمانی برسانند با تزریق داروهای «ترومبولتیك» یا از بین برنده لخته خون، بیمار بهبود می‌یابد. سكته مغزی به این علت اتفاق می‌افتد كه در عروق مغزی یا قلبی لخته‌ای به وجود می‌آید كه باعث بند آمدن خون می‌شود و در نتیجه آن قسمتی از بافت مغز از بین می‌رود.

این عضو هیات علمی دانشگاه هاروارد آمریكا درباره پیشرفت‌های به دست آمده در این حوزه عنوان كرد: تلاش شده است این مدت زمان سه ساعته به 5/4 برسد كه بعد از این زمان بتوانند با تزریق داروهای وریدی یا استفاده از دستگاههایی كه شبیه آنژیو هستند لخته خون را بیرون بكشند.

وی اضافه كرد: باید توجه كرد كه سردرد، علامت این گونه از سكته‌های مغزی نیست. بلكه نوعی از سكته در اثر خونریزی مغزی اتفاق می‌افتد كه با این نوع سكته متفاوت است كه به علت كاهش خونریزی ایجاد می‌شود.

این فوق تخصص بیماریهای اعصاب محیطی ضمن اشاره به این مطلب كه اقدام برای جلوگیری از سكته مجدد نیز بسیار حائز اهمیت است، عنوان كرد: پایین آوردن چربی خون، قند خون و رعایت رژیم غذایی مناسب به همراه انجام ورزش و داشتن تحرك بدنی به پایین آمدن احتمال ابتلا به سكته‌های مغزی كمك می‌كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha