سلامت نیوز : رئیس سازمان جنگلها و مراتع گفت: با شروع فصل تابستان پکیج کاملی از ظروف تجدید پذیر و قابل بازیافت در گلوگاههای تفرجی جنگلهای شمال کشور به صورت مجانی در اختیار گردشگران قرار می گیرد.
به گزارش مهر، علی سلاجقه روز سه شنبه در نشست خبری به مناسبت روز جهانی مقابله با بیابان‌زایی در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر مبنی بر اقدامات سازمان جنگلها برای جلوگیری از رهاسازی زباله در جنگلهای شمال، گفت: با شروع فصل تابستان پکیج کاملی از ظروف تجدید پذیر و قابل بازیافت در گلوگاههای تفرجی جنگلهای شمال کشور به صورت مجانی در اختیار تمام گردشگران قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه در شمال کشور مکان مشخصی برای دفن زباله وجود ندارد که به منابع طبیعی از جمله جنگل و ساحل آسیب نرساند افزود: با همکاری سازمان حفاظت محیط زیست مقرر شده نقاط خاصی برای تبدیل زباله به کمپوست مشخص شوند و با شهرداری هماهنگی لازم صورت گرفته است.

سلاجقه با اشاره به مکاتباتی که با وزارت کشور از سوی سازمان جنگلها صورت گرفته گفت: با کمک همیاران شهرداری در آینده نزدیک بحث زباله ها در جنگلهای شمال ساماندهی می شود.

وی همچنین در پاسخ به سئوال دیگر خبرنگار مهر در ارتباط با دادن 20 درصد حقابه دریاچه ارومیه از ذخایر سدهای اطراف این رودخانه تا پیش از شروع فصل تابستان، افزود: در این خصوص هماهنگی با وزارت نیرو صورت گرفته و امیدواریم تا پایان سال جاری با این راهکار و دیگر عملیاتی که برای کاهش تبخیر از زمینهای کشاورزی اطراف دریاچه صورت می گیرد 2 میلیارد متر مکعب آب به دریاچه ارومیه وارد شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha