سه‌شنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۶:۲۰
کد خبر: 29177
سلامت نیوز : متخصص قلب و عروق گفت: 40 درصد حملات قبلی در اثر یك استرس و یا حمله عصبی آغاز می شود.
 
دكتر علی عبدی كلاه چی در گفت و گو با ایرنا افزود: از جمله عوامل شعله ور شدن حملات قلبی مینور(كوچك) و ماژور(بزرگ) تا 40 درصد استرس است.
وی ادامه داد: وقتی فرآیند حمله قبلی در بدن آغاز شود، كاری از دست بیمار ساخته نیست و باید به مراكز درمانی مراجعه كند.
عبدی كلاه چی اضافه كرد: دود سیگار، بالا بودن سطح قند و كلسترول، داشتن وزن اضافی و نداشتن تحرك عواملی هستند كه در دراز مدت باعث گرفتگی رگ ها و آسیب های قلبی می شوند.
این متخصص قلب و عروق اضافه كرد: حملات قلبی مردان عموما ماژور(بزرگ) و زنان (مینور) كوچك است و دلیل این امر اختلافات هورمونی مردان و زنان است.
وی با اشاره به علائم حملات قلبی، ادامه داد: گرفتگی سینه، احساس فشردگی، درد و سوزش در سینه بخصوص در وسط سینه از علائم حملات قلبی است.
وی اضافه كرد: وقتی حمله قلبی شدیدتر می شود، درد در قسمت های دیگر از جمله كتف، آرنج و پشت كتف پراكنده می شود اما محل اصلی درد وسط سینه است.
این متخصص قلب و عروق در پاسخ به این سووال كه آیا درد مداوم ناحیه سینه از علائم سكته قلبی است؟ گفت: درد ناشی از حملات قلبی دائمی نیست چرا كه درد ناشی از حمله قلبی در طول چند ساعت كم و زیاد شده و بعد سكته اتفاق می افتد.
عبدی كلاه چی اضافه كرد: به عنوان مثال اگر فردی از درد ناحیه سینه برای مدت طولانی شكایت داشته باشد، احتمال سكته و یا حمله قلبی در این فرد بسیار ضعیف است چرا كه همان طور كه گفته شد درد های قلب در طول چند ساعت ضعیف و شدید می شود.
وی تصریح كرد: از سوی دیگر نباید درد های سینه را نادیده گرفت و آن را ناشی از معده دانست بنابراین به افراد توصیه می شود حتی كوچك ترین درد را حتی اگر یك بار اتفاق افتاده باشد به پزشك متخصص گزارش دهند تا از هر گونه حمله قلبی پیشگیری شود.
وی با بیان اینكه شناسایی عوامل حمله قلبی بسیار مهم است، گفت: این در حالی است كه بیماران با احساس درد در ناحیه سینه به اورژانس بیمارستان مراجعه می كند اما پزشك مستقر در اورژانس به دلیل تشخیص نادرست، درد ناحیه سینه را به معده مربوط دانسته و بیمار بعد از مراجعه به منزل سكته و فوت می كند.
عبدی كلاه چی خطاب به رسانه ها، گفت: بهتر است رسانه ها بخصوص رسانه های تصویری در زمینه مسائل مرتبط به سلامت به آموزش علائم بیماری بپردازند و مطالبی را به مخاطبان ارائه دهند كه برای آن ها كاربرد داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha