سه‌شنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۶:۲۱
کد خبر: 29178
سلامت نیوز : یك متخصص صنایع غذایی لبنیات گفت: پنیر باید به اندازه مناسب مصرف شود چرا كه مصرف بیش از اندازه آن عوارضی در بدن ایجاد كرده كه یكی از موارد آن كاهش جذب فسفر در بدن است.
دكتر سید امیر محمد مرتضویان متخصص صنایع غذایی لبنیات در گفتگو با باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: پنیر محصولی با پایه پروتئینی ارزشی است كه نسبت به شیر مایع درصد پروتئین و همچنین اصلاح كلسیم ان به طور قابل ملاحظه ای افزایش پیدا كرده است.
وی با اشاره به اینكه پنیر زیادی تنوع زیادی داشته و به طور تقریبی تاكنون 3000 نوع پنیر شناخته شده و به ثبت رسیده است گفت: هر پنیر خاصیت و ویژگی خاص خود را دارد و اثرات مختلفی را برای بدن به همراه دارد.
مرتضویان تصریح كرد: پنیر از نظر فرمولی تنوع مختلفی داشته و همچنین از نظر درصد چربی، درصد پروتئین، كربوهیدرات‌ها و افزودنی‌هایی همچون رنگ ها، طعم ها و نگهدارنده‌های ضد میكروبی، مختلف و متنوع است و از لحاظ چربی بعضی از پنیرها كم چرب و بعضی از انها دارای چربی مضاعف هستند.
این متخصص عنوان كرد: مصرف بیش از حد پنیر ممكن است عوارضی در بدن ایجاد كند كه یكی از این موارد كاهش جذب فسفر در بدن بر اثر مصرف بیش از اندازه پنیر است كه در نهایت بر روی سلول‌های عصبی مغزی، عارضه ایجاد می‌كند.
مرتضویان گفت: به دلیل اینكه مصرف زیاد افزودنی‌ها و نگهدارنده‌های ضد میكروبی مضر است لذا باید از مصرف بیش از اندازه پنیر خود داری كرد.
وی افزود: در صورت مصرف بیش از اندازه پنیر، پروتئین حیوانی هم زیاد مصرف خواهد شد كه برای سلامتی بدن مضر است، پس باید به میزان لازم مصرف شود.
مرتضویان خاطر نشان كرد: بعضی پنیرها هنگام تولید، گرمای بالایی به آنها داده می‌شود كه این امر موجب می‌شود كه تركیبات سمی از پروتئین تولید شود و با مصرف زیاد این پنیرها عوارضی در بدن ایجاد خواهد شد.
مرتضویان یاد آور شد: بهتر است پنیر با گردو مصرف شود چرا كه گردو مقادیر مناسبی فسفر داشته كه بوسیله آن، جلوگیری از جذب فسفر توسط پنیر جبران می‌گردد./م

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha