شنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۵
کد خبر: 291804

چندی پیش یكی از همكاران پزشك به دلیل درد گردن و دست ثانویه به بیرون‌زدگی دیسك گردن با من مشورت كرد. ایشان مدت‌ها به دلیل درد ناچار به انجام درمان‌های دارویی و فیزیوتراپی و مراعات فعالیت‌های روزمره بود، اما این درمان‌ها به نتیجه نرسیده و به نظر می‌رسید برای رهایی‌ از درد باید جراحی می‌شد.

جراح یا پروتز ، كدام را اول انتخاب كنم؟!

سلامت نیوز:چندی پیش یكی از همكاران پزشك به دلیل درد گردن و دست ثانویه به بیرون‌زدگی دیسك گردن با من مشورت كرد. ایشان مدت‌ها به دلیل درد ناچار به انجام درمان‌های دارویی و فیزیوتراپی و مراعات فعالیت‌های روزمره بود، اما این درمان‌ها به نتیجه نرسیده و به نظر می‌رسید برای رهایی‌ از درد باید جراحی می‌شد.

به گزارش سلامت نیوزبه نقل از روزنامه جام جم ،طبیعی است كه چون خودشان جراح نبودند در مورد نوع عمل و جزئیات آن سؤالاتی پرسیدند و قرار بر آن شد باز هم در مورد جراحی بیشتر فكر كرده و با همكاران دیگر هم صحبت کنند و در نهایت من را مطلع سازند.

چند روز بعد در تماس تلفنی كه داشتیم، سؤالی مطرح شد كه در نظر ایشان اهمیت بسیار زیادی داشت؛ شما معمولا از كدام پروتز در جراحی‌های دیسك گردن استفاده می‌كنید؟ یكی از همكاران پروتز الف را پیشنهاد دادند و دیگری پروتز ب اما من بعد از بررسی زیاد به این نتیجه رسیدم كه پروتز الف بهتر است؛ حال نظر شما چیست؟ما پزشكان وقتی دچار بیماری می‌شویم بیشتر از سایر افراد در مورد نحوه درمان آن حساسیت و موشكافی داریم و این موضوع تقریبا در مورد همه پزشكان و برخی بیماران صادق است و به این دلیل دقت و ریزبینی همكارم در مورد پروتز برایم عجیب نبود.

اما برای آرامش بخشیدن به او و كمك برای انتخاب سریع‌تر راه صحیح درمان جملاتی را یادآور شدم كه گاهی آنها را برای بیماران بسیار حساسم هم بازگو می‌كنم: هم پروتز الف هم ب و همین‌طور ج كه البته سومی برای شما با توجه به ام‌آر‌آی مناسب نیست و همگی مورد تایید وزارت بهداشت و بسیاری از سازمان‌های معتبر بین‌المللی است و تفاوت عملكرد آنها بسیار ناچیز است، به‌طوری كه شما خودتان بعد عمل متوجه مورد خاصی در صورت استفاده از هر كدام از آنها نخواهید شد. یكی از مهم‌ترین فاكتورها در انتخاب پروتز، راحتی و تجربه جراح در استفاده از آن است تا زمان و انرژی كمتری حین عمل صرف شود.

شاید بهتر باشد پیش از جراحی به مساله بسیار مهم‌تری فكر كنید و آن انتخاب جراحتان است. اهمیت ظرافت دست و مهارت و تجربه جراح و همین‌طور رابطه خوب شما با وی، بسیار بیشتر از نوع پروتز است. به این دلیل به شما توصیه می‌كنم بیشتر فكر خود را پیش از جراحی برای انتخاب جراحتان متمركز كنید و وقتی جراح مورد اعتمادتان را انتخاب كردید به انتخاب نوع پروتز توسط او هم اعتماد داشته باشید.

صحبت‌هایم بر دل این همكار عزیزم نشست و به او آرامش بخشید و از اضطرابی كه قبل از عمل داشت، كاست. هفته بعد جراحی موفقی برایشان انجام شد و از درد رهایی یافتند و به زندگی روزمره بازگشت.در پایان می‌توان گفت اگر بیماری در انتخاب جراح خود دقت كند و پزشكی را برای درمان بیماری‌اش در نظر بگیرد كه تبحر و تجربه كافی داشته و مورد اعتماد باشد، در واقع می‌داند در انتخاب پروتز هم جراح او بهترین تصمیم را در مورد ایشان خواهد گرفت تا بهترین نتیجه ممكن از جراحی به‌دست آید. ارسال دیدگاه

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha