سه‌شنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۶:۵۷
کد خبر: 29182
سلامت نیوز : رئیس سیزدهمین كنگره سراسری تازه‌های قلب و عروق گفت: تعویض دریچه آئورت بدون جراحی روش جدیدی در ایران است كه در چند ماه اخیر انجام شده و البته مدل تازه‌تر این تكنولوژی كه تعویض دریچه قلب از طریق شریان‌های پا و با استفاده از استنت‌های باز شونده است را نیز در كنگره تازه‌های قلب امسال معرفی می‌كنیم.

به گزارش فارس قاسمی، اظهار داشت: سیزدهمین كنگره سراسری تازه‌های قلب و عروق 24 تا 27 خرداد امسال با حضور بیش از 90 درصد متخصصان داخلی و نیز پزشكان صاحب‌نام از كشورهای همسایه، اروپا و آمریكای شمالی در سالن همایش‌های رازی برگزار می‌شود.

وی گفت: این كنگره شامل سخنرانی‌های ویژه، كارگاه‌های آموزشی، میزگرد و برنامه پخش زنده درمان بیماران است و تازه‌ترین درمان‌های قلب و عروق و نتایج ناشی از این اقدامات مرور می‌شود.

این متخصص قلب تصریح كرد: تنگی رگ‌های قلب از جمله مواردی است كه فرد بی اطلاع به آن دچار می‌شود و این تنگی‌ها بدون علامت و هشدار مشخص تشدید می‌شوند.

وی گفت: تعویض دریچه آئورت از طریق غیرجراحی، روشی جدید در ایران است كه در چند ماه اخیر انجام شده و ما قصد داریم مدل تازه‌تر این تكنولوژی كه تعویض دریچه قلب از طریق شریان‌های پا و با استفاده از استنت‌های باز شونده است را در این كنگره مورد بررسی قرار دهیم.

وی افزود: تعویض و ترمیم شریان‌های آئورت بدون نیاز به جراحی، از دیگر موارد مهمی است كه به صورت زنده توسط متخصصان داخلی و خارجی در كنگره قلب اجرا می‌شود.

*استفاده از سلول‌های بنیادی در درمان بیماری‌های قلبی

قاسمی ادامه داد: استفاده از سلول‌های بنیادی از مغز استخوان و نیز چربی‌های شكم كه تكنیك سانتریفوژ نامیده می‌شود. از مباحث اصلی كنگره سراسری تازه‌های قلب و عروق است كه نتایج حاصل از آن در ایران و دنیا مورد بحث قرار خواهد گرفت.

رئیس كنگره تازه‌های قلب و عروق افزود: كار بر روی سلول‌های بنیادی در زمینه قلب حدود 2سال است كه با همكاری موسسه رویان در یكی از بیمارستان‌های تهران درحال انجام است و 15 بیمار از این طریق درمان شده و در دوره كنترل هستند.

این متخصص قلب و عروق خاطرنشان كرد: ایران از معدود كشورهای منطقه است كه دارای تكنولوژی اتاق هایبرید (اتاق توام) است كه این فناوری یك اتاق آنژیوگرافی مجهز شده به تمام امكانات جراحی قلب و عروق است و كارهای پیشرفته در زمینه قلب در آن قابل انجام است.

وی گفت: دو بیمارستان در تهران دارای مجموعه اتاق هایبرید هستند و قرار است به زودی مراكز بیشتری به این تكنولوژی مجهز شوند.

*بیماری‌های قلب و عروق عامل اصلی مرگ و میر در دنیا هستند

قاسمی با بیان اینكه، یك سوم حوادث قلبی -عروقی بدون علامت واضح قبلی اتفاق می‌افتد گفت: بیماری خاموش به مشكلات قلبی مانند تنگی رگ‌های قلب كه بدون علامت یا هشدار مشخص برای بیمار هستند،گفته می شود و بیماری بدون اطلاع فرد تشدید می‌شود.بنابراین توصیه می‌شود كه افرادی كه دارای سن و شرایط مساعد بیماری قلبی مانند سابقه خانوادگی، فشار و چربی خون بالا و دیابت هستند ضمن تلاش برای كنترل این بیماری‌ها، مراقبت‌های لازم را برای پیشگیری از بیماری های قلبی -عروقی انجام دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha