سه‌شنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۶:۵۸
کد خبر: 29183
سلامت نیوز : شروع سرطان ملانوم چشم بدون علامت بوده؛اما با پیشروی این سرطان علایم شایعی مانند درد چشم،کاهش دید، افزایش فشار چشم و التهاب داخل چشم ایجاد می شود.
دکتر علیرضا رجعتی حقی،فوق تخصص شبکیه درگفتگو با باشگاه خبرنگاران اظهارداشت:چشم می تواند دچار سرطان های مختلفی شود که یکی از آنها،سرطان ملانوم چشم است.این سرطان تمام قسمت های چشم یعنی قسمت های جلو،پشت چشم و همچنین تمام قسمت های کره چشم را درگیر می کند.

رجعتی حقی خاطرنشان کرد:شایع ترین علایم سرطان ملانوم چشم،کاهش دید و بینایی،درد چشم،بالا رفتن فشار چشم و التهاب داخل چشم است.

این فوق تخصص افزود:سرطان ملانوم چشم بیشتر در سنین بالا ایجاد می شود که می تواند تمام قسمت های مختلف چشم را گرفتار کند؛لذا فرد مبتلا باید به سرعت توسط متخصص چشم پزشک تحت درمان قرار گیرد.

*خالهای چشمی باید کنترل شوند

رجعتی حقی خاطرنشان کرد:خال های چشمی و همچنین خال هایی که در ته چشم هم قرار گرفته اند؛باید کنترل شوند؛چرا که ممکن است هر خال چشمی بدخیم شود که این امر نشانه سرطان ملانوم است.

وی به افراد توصیه کرد:چشمها باید توسط پزشک کنترل شوند و در صورت وجود هرنوع علایمی به سرعت به متخصص چشم مراجعه کرده تا درمان انجام شود.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha