براساس آخرین گزارش‌های دریافت‌شده طی ۴۸ ساعت بر اثر سیلاب و صاعقه یک نفر مصدوم و چهار نفر فوت شدند. در اثر وقوع سیلاب در شهر اردکان استان یزد دو نفر جان باختند و دو نفر مصدوم شدند، در گیلانغرب استان کرمانشاه نیز یک نفر جان خود را از دست داد.

بارندگی سیل‌آسا در کشور قربانی گرفت

سلامت نیوز:براساس آخرین گزارش‌های دریافت‌شده طی ۴۸ ساعت بر اثر سیلاب و صاعقه یک نفر مصدوم و چهار نفر فوت شدند. در اثر وقوع سیلاب در شهر اردکان استان یزد دو نفر جان باختند و دو نفر مصدوم شدند، در گیلانغرب استان کرمانشاه نیز یک نفر جان خود را از دست داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه شهروند ،یک نفر نیز در شهرستان دلیجان استان مرکزی مصدوم شد و یک نفر هم بر اثر صاعقه در شهرستان بافت استان کرمان جان خود را از دست داد  بارش باران بی‌وقفه در برخی از نقاط کشور به سیلاب‌های مرگبار ختم شد و چند استان درگیر سیل و آبگرفتگی شدند، تا جایی که طی ٤٨ ساعت بارندگی، هفت نفر جان خود را از دست دادند تا آمار قربانیان حوادث جوی از ابتدای‌ سال تاکنون به ٢٩ نفر برسد. 

طی دو روز بارندگی شدید چهار نفر از قربانیان بر اثر برخورد صاعقه و سه نفر نیز در یزد و گیلانغرب بر اثر سیل جان خود را از دست دادند. این درحالی است که برخی استان‌ها به حالت هشدار و در وضع نارنجی درآمدند.  مجتبی خالدی، سخنگوی سازمان اورژانس کشور با اعلام آخرین آمار قربانیان سیل در کشور از مصدوم‌شدن سه نفر و جان‌باختن چهار نفر بر اثر سیلاب و صاعقه در ۴٨ ساعت گذشته خبر داد و گفت: «براساس آخرین گزارش‌های دریافت‌شده طی ۴۸ ساعت بر اثر سیلاب و صاعقه یک نفر مصدوم و چهار نفر فوت شدند.

در اثر وقوع سیلاب در شهر اردکان استان یزد دو نفر جان باختند و دو نفر مصدوم شدند، در گیلانغرب استان کرمانشاه نیز یک نفر جان خود را از دست داد. یک نفر نیز در شهرستان دلیجان استان مرکزی مصدوم شد و یک نفر هم بر اثر صاعقه در شهرستان بافت استان کرمان جان خود را از دست داد. با توجه به این گزارش‌ها از روز سوم فروردین ماه جاری تاکنون ٢٩ نفر بر اثر حوادث جوی در سطح کشور جان خود را از دست داده‌اند.»

این درحالی است که در مناطق سیل‌زده چهار خانم باردار به صورت زمینی و ٦ زن باردار دیگر نیز توسط بالگرد اورژانس به بیمارستان منتقل شدند.مجتبی خالدی، سخنگوی اورژانس کشور درباره این حادثه گفت: «تا صبح روز جمعه بیست‌ودوم فروردین تعداد ۱۵ مصدوم به صورت زمینی توسط پرسنل اورژانس به مراکز درمانی انتقال یافتند، همچنین انتقال سه بیمار به مراکز درمانی از طریق بالگرد اورژانس هوایی انجام گرفت.»


امدادرسانی به ٦ خانوار عشایر

بارندگی شدید در دو روز گذشته در استان کرمانشاه منجر به مرگ یک نفر شد. این درحالی است که امدادگران برای نجات جان خانواده‌های سیل‌زده به مناطق مختلف رفتند و عملیات‌های موفقت‌آمیزی داشتند. به دنبال این بارندگی‌ها ١٠ خانوار در نقاط مختلف استان کرمانشاه درخواست امدادونجات داشتند که نیروهای هلال‌احمر عملیات امدادونجات را انجام دادند.عادل شفیعی، معاون امدادونجات جمعیت هلال‌احمر استان کرمانشاه از امدادرسانی به ١٠ خانوار در استان کرمانشاه و همچنین تخلیه آبگرفتگی یک مجتمع تجاری به دلیل طوفان و بارندگی‌های شدید خبر داد و گفت:

«از این تعداد ٦ خانوار عشایر بودند که در سیلاب گرفتار شدند و مربوط به شهرستان‌های گیلانغرب و صحنه بودند.»به گفته معاون امدادونجات جمعیت هلال‌احمر استان کرمانشاه، در خود شهر کرمانشاه نیز چهار خانوار به دلیل آبگرفتگی منازل خود درخواست کمک داشتند که هلال‌احمر امدادرسانی به آنها را انجام داد.شفیعی همچنین از تخلیه آبگرفتگی یک پاساژ در شهرستان سنقر و کلیایی هم خبر داد.او از انجام بیش از هشت ساعت عملیات برای پیدا کردن جسد غرق‌شده دختر بیست‌ودو ساله گیلانغربی خبر داد و گفت:

«این عملیات در منطقه تنگه حاجیان پشت سد زاگرس انجام شد و درنهایت توانستیم ساعت ١٣ و ٣٠ دقیقه بیست‌ویکم فروردین جسد را کشف کنیم و تحویل مراجع قضائی دهیم.»معاون امدادونجات جمعیت هلال‌احمر استان کرمانشاه از مشارکت بیش از چهار تیم عملیاتی در امدادرسانی‌های ٢٤ ساعت گذشته در سطح استان خبر داد و گفت: «٤٥ تیم عملیاتی نیز همچنان تا پایان بارندگی‌ها در آماده‌باش هستند.»


هشدار وقوع سیلاب در چهارمحال‌وبختیاری

این درحالی است که در چهارمحال‌وبختیاری نیز برای احتمال وقوع سیلاب هشدار داده شد. مرتضی زمانپور، مدیرکل مدیریت بحران چهارمحال‌وبختیاری گفت: «طبق اطلاعیه‌های سازمان هواشناسی احتمال وقوع سیلاب در استان در دو روز آینده دور از انتظار نیست. ۴۲ اکیپ راهداری با ۲۲۰ خودرو و ۲۰ پایگاه جمعیت هلال‌احمر در آماده‌باش کامل هستند.

در همین راستا از سدهای خاکی در استان بازدید به عمل آمده و هشدارهای لازم به شهرداران، فرمانداران و بخشداران برای خطرهای احتمالی سیلاب داده شده است.»او با بیان اینکه با کاهش دما احتمال سرمازدگی باغات نیز در روزهای آینده وجود دارد، افزود: «سازمان جهاد کشاورزی و فرمانداران نیز باید اقدامات لازم برای جلوگیری از سرمازدگی باغات را انجام دهند.»زمانپور با بیان اینکه اقدامات لازم برای جلوگیری از کوچ زودهنگام عشایر درحال انجام است، توضیح داد:

«بارش‌ها در فروردین‌ماه و اردیبهشت فراتر از نرمال است و احتمال وقوع سیلاب نیز وجود دارد، بنابراین کوچ عشایر زودتر از موعد تعیین‌شده می‌تواند خطرآفرین باشد.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha