سلامت نیوز : روش های جدید درمانی مانند درمان های ترکیبی که در آن از آنژیوپلاستی جهت اعمال جراحی قلب استفاده می شود، علم جراحی و تخصص قلب و عروق را دستخوش تغییرات گسترده ای کرده است.
دکتر محراب مرزبان، دبیر اجرائی سیزدهمین کنگره سراسری تازه های قلب و عروق که فردا در سالن همایش های رازی برگزار می‌شود در گفتگو با باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: روش های جدید درمانی، مباحث داخلی قلب، روش های نوین تشخیصی و تصویربرداری، پرستاری بیماری های قلبی عروقی و پیشگیری از این بیماری ها از محورهای مهم سیزدهمین کنگره تازه های قلب و عروق هستند.
وی گفت: در بحث پیشگیری، شناسایی گروه در معرض خطر و کنترل فاکتورهای خطر مانند چربی و فشار خون بالا، دیابت، کم تحرکی و سابقه خانوادگی بیماری های قلبی اهمیت ویژه‌ای دارند.
این متخصص قلب و عروق افزود: به افرادی که دارای فاکتورهای خطر ابتلا به بیماری های قلبی هستند توصیه می‌شود جهت بررسی و معاینات پزشکی به کلینیک های تخصصی قلب مراجعه و از وقوع حوادث قلبی مانند تنگی عروق کرونر و سکته قلبی پیشگیری نمایند.
مرزبان ادامه داد: بیماری عروق کرونر با وجود اطلاع رسانی های گسترده علت اصلی مرگ و میر در دنیا است و برای کاهش آمار این بیماری باید در سطح ملی اقدامات مانند کنترل آلودگی هوا، نظارت بر سلامت مواد غذایی و رستوران ها و فست فودها انجام شود.
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران تصریح کرد: هم اکنون روش های درمانی دچار تحول شده و درمان های هیبرید و استفاده از آنژیوپلاستی در اعمال جراحی قلب بکار گرفته می شوند.
 وی خاطر نشان کرد: در روش های تشخیصی نیز ام آر آی باعث تشخیص زودرس بیماری های مادرزادی قلبی و تعیین عملکرد عضله قلب می شود و انتخاب مناسب ترین روش را آسان می کند.
گفتنی است، سیزدهمین کنگره سراسری تازه های قلب و عروق 25 تا 27 خرداد ماه امسال در مرکز همایش های رازی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha