مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی و فعالیت‌های داوطلبانه جوانان وزارت ورزش و جوانان از حضور سمن‌ها (سازمان‌های مردم نهاد) در برخی مناطق محروم به منظور آگاهی بخشی درباره ویروس کرونا خبر داد.

حضور سمن‌ها در مناطق محروم برای آگاهی‌بخشی درباره کرونا

سلامت نیوز:مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی و فعالیت‌های داوطلبانه جوانان وزارت ورزش و جوانان از حضور سمن‌ها (سازمان‌های مردم نهاد) در برخی مناطق محروم به منظور آگاهی بخشی درباره ویروس کرونا خبر داد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،سجاد سالک روز ‌یکشنبه در خصوص اقدامات سازمان‌های مردم نهاد به منظور جلوگیری از شیوع بیماری کرونا در کشور اظهار داشت: با شیوع این بیماری سمن‌ها (سازمان‌های مردم نهاد) با توجه به رسالت اصلی در خصوص کاهش درد و رنج و خدمتگزاری به جامعه به کمپین «کرونا را شکست می دهیم» پیوستند.


وی افزود: سمن‌ها در این کمپین به صورت مشخص در سه حوزه اطلاع رسانی در خصوص پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا، تامین اقلام بهداشتی - درمانی گروه‌های خاص و همکاری با کمیته‌های مردمی ستاد مبارزه با کرونا فعالیت می کنند.


سالک تصریح کرد: به منظور اطلاع رسانی در خصوص پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا، سمن‌ها در هر یک از استان‌ها اقدام به انتشار عکس، تصویر و مقاله‌های علمی در خصوص راه‌های پیشگیری از ابتلا و کنترل این آسیب کردند.


وی ادامه داد: همچنین برای تامین اقلام بهداشتی - درمانی گروه‌های خاص نیز اعضا هر یک از سمن‌ها به منظور پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا ویروس اقدام به ارسال مواد ضدعفونی کننده، الکل و ماسک به گروه های هدف (مثلا کودکان کار) و همچنین آگاهی بخشی درباره این آسیب کردند.
به گفته مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان، این اقشار گاه از رسانه های ارتباطی محروم و بر این اساس در جریان اخبار و اطلاعات مورد نیاز قرار نمی گیرند. بنابراین نیازمند آگاهی بخشی در خصوص راهکارهای پیشگیری از ابتلا و کنترل ویروس کرونا هستند.


سالک خاطرنشان کرد: همچنین دستیابی به برخی اقلام بهداشتی و درمانی در حواشی شهرها و برخی نقاط محروم دشوار و بر این اساس توزیع این اقلام در این مناطق ضروری است.


وی افزود: سازمان‌های مردم نهاد همچنین با همکاری با کمیته‌های مردمی ستاد ملی مبارزه با کرونا از بروز اقدامات شتاب‌زده و بروز وقایع ناگوار جلوگیری می کنند.


سالک یادآور شد: به منظور پیشگیری از شیوع این ویروس هر یک برنامه های محلی و استانی نیز در سراسر کشور تعطیل و برخی از کارگاه های آموزشی همچون کارگاه ملی استان قزوین که با هدف توانمندسازی سمن ها تدوین شده بود؛ به تعویق افتاد.


این مقام مسئول در وزارت ورزش و جوانان افزود: آخرین مرحله از انتخابات مجامع استانی سمن‌ها نیز در کرمانشاه و همچنین نشست توانمندسازی خانه جوان لغو شد.


سالک با بیان این که آموزش مجازی هم در دستور کار معاونت جوانان قرار گرفته، گفت: ضبط تعالیم استادان و مدرسان با هدف لغو کارگاه های آموزشی حضوری مورد تاکید معاونت جوانان است.


بر اساس آخرین  آمار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکنون ۷۰ هزار و ۲۹ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا و تعداد جان باختگان مبتلا به این ویروس نیز به چهار هزار و ۳۵۷ نفر رسیده است.


همچنین در جهان تاکنون بیش از یک میلیون و ۷۷۰ هزار نفر به این بیماری مبتلا و ۱۰۸ هزار و ۳۳۸ نفر هم بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha