مادران باردار در چند روز اول پس از زایمان با کمردرد ها و دل درد هایی مواجه هستند که شیر دادن مادر به نوزاد در کاهش این کمردرد ها موثر است.

سلامت نیوز : مادران باردار در چند روز اول پس از زایمان با کمردرد ها و دل درد هایی مواجه هستند که شیر دادن مادر به نوزاد در کاهش این کمردرد ها موثر است.
ناهید خدا کرمی عضو هیئت علمی مامایی ایران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران افزود: در همگام بارداری به دلیل افزایش حجم رحم فشار مستقیم به ستون فقرات وارد می شود که گودی کمر زنان باردار در این دوران افزایش می یابد.

وی گفت: در چند روز اول پس از زایمان بازگشت رحم به حالت طبیعی با انقباضاتی همراه است که به صورت کمردرد و دل درد خود را نشان می دهد.

خداکرمی تصریح کرد: برای جلوگیری از کمردرد ها از هفته 20 بارداری به مادران آموزش داده می شود که در وضعیت هایی قرار بگیرند كه فشار کمتری به ستون مهره وارد شود.

وی با بیان اینکه پس از زایمان نیز ورزش هایی را برای مادر آموزش می دهیم، اظهار داشت: شیر دادن مادر به نوزاد در کاهش کمردرد های پس از زایمان موثر است.

خداكرمی با بیان اینکه تمرینات ورزشی و کششی بعد از زایمان را توصیه می کنیم که باید تحت نظر یک پزشک متخصص انجام شود، گفت: باید توجه داشت که بعضی از حرکات ورزشی در دوران بارداری و پس از آن مضر است.

وی خاطرنشان کرد: پس از زایمان حتی الامکان مادران پس از زایمان از داروهای مسکن کمتر استفاده کنند زیرا هر دارویی در شیر مادر ترشح شده و برای نوزاد مضر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha