افزایش آگاهی مردم از جایگاه مهم جامعه سلامت در بحران کرونا است و اگر مردم ما سواد امنیتی و سواد سلامت نداشته باشند نمی‌ توانیم سلامت و امنیت را در جامعه ایجاد کنیم.

افزایش آگاهی مردم از جایگاه مهم جامعه سلامت در بحران کرونا

سلامت نیوز:افزایش آگاهی مردم از جایگاه مهم جامعه سلامت در بحران کرونا است و اگر مردم ما سواد امنیتی و سواد سلامت نداشته باشند نمی‌ توانیم سلامت و امنیت را در جامعه ایجاد کنیم.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، عباسعلی کریمی  رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران روز یکشنبه در دیدار با کارکنان بیمارستان امام خمینی (ره) گفت:دکتر کریمی گفت: کرونا به من آموخت یکی از وظایف اصلی رسانه این است که در طول سال آموزش‌ های مستقیم و غیرمستقیم به مردم بدهد.  سلامت، امنیت و آموزش مستمر شعاری است که من در کرونا به‌ خوبی آن را درک و لمس کردم هرچند پیش‌ ازاین هم به آن اعتماد داشتم.


به گزارش دانشگاه علوم پزشکی تهران، وی افزود: به تیم درمان معتقدم همه ما از پزشک، پرستار، کمک بهیار، خدمات، نگهبان، حراست، منشی و غیره یک تیم هستیم و مهم‌ ترین آدم در یک بخش بیمارستانی بیمار است که اگر نبود ما هم نبودیم. تمام خوشحالی هر یک از ما درمان و بهبودی حال بیماران است. در این بحران پرستاران نشان دادند جایگاه شان کجاست.


وی اظهار داشت: پرستاران قشری بسیار زحمتکش هستند و ما پزشکان باید بیشتر از همه قدرشان را بدانیم، چراکه ساعت‌ های طولانی را با بیماری و بیمارانی که ما تنها در درمانشان با آن‌ ها سروکار داریم زندگی می‌ کنند. این اتفاقی که در کشور ما رخ داد فرصتی برای همه مردم به وجود آورد تا پی به جایگاه واقع سلامت که پرستاران هم بخشی از آن هستند ببرند.کریمی تصریح کرد: جامعه پرستاری را از جامعه سلامت جدا نمی‌ دانم و همیشه می‌ گویم قشرهای مختلفی چون پزشکان پرستاران خدمات و نیروهای پشتیبانی و تمامی کسانی که در حوزه سلامت پنهان و آشکار خدمت می‌ کنند عضو جامعه سلامت‌ هستند و اگرچه گاهی به دلیل خطای تعداد معدودی از این افراد به‌ کل جامعه سلامت حملات و ظلم‌ هایی شده ولی اکنون مواجهیم با حادثه‌ ای که رویارویی با آن بر دوش حوزه سلامت کشور است.


وی ادامه داد: همان‌ گونه در زمان جنگ برای دور کردن دشمن از مرزهایمان به سویش موشک پرتاب می‌ کردیم امروز هم ویروسی به نام کرونا به‌ سلامت کشور حمله کرده و این بار جامعه سلامت است که به‌ طرف آن موشک پرتاب می‌ کند. یادمان باشد در کنار قشری که امنیت کشورمان را در مقابل حمله دشمنان حفظ می‌ کند نقش جامعه سلامت هم در حفظ سلامت مردم کشور مهم است و باید از آن‌ ها تشکر کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha