معاونت درمان وزارت بهداشت دستور برخورد فوری و جدی با عوامل انتشار تصاویر بیماران جراحی شده در یکی از بیمارستانهای شاهرود را صادر کرد.

معاونت درمان وزارت بهداشت دستور برخورد فوری و جدی با عوامل انتشار تصاویر بیماران جراحی شده در یکی از بیمارستانهای  شاهرود را صادر کرد.
در پی پخش خبر و تصاویر مغایر با منشور حقوق بیماران و اخلاق پزشکی و نیز  اصول حرفه ای در یکی از بیمارستانهای تابعه دانشگاه علوم پزشکی شاهرود، رئیس بیمارستان و مسئول روابط عمومی دانشگاه از سمت خود برکنار شدند.

گفتنیست چند روز قبل مسئولان بیمارستان امام حسین (ع) شاهرود در حاشیه مصاحبه مطبوعاتی رییس بیمارستان و پزشک جراح در خصوص نخستین عمل جراحی پیوند کامل دو زن مجروح که بر اثر حادثه رانندگی، بازو و ساعد آنان قطع شده بود تصاویر و فیلم های نیمه عریان این دو زن را در اختیار خبرنگاران قرار دادند!
در جریان این مصاحبه فیلم و عکسهای مربوط به پیوند عضو این دو خانم در حالی که تصویر بالا تنه این دو خانم کاملا عریان بود برای خبرنگاران پخش شد و پس از پایان جلسه به هر یک از خبرنگاران یک حلقه سی دی حاوی این فیلم و عکسها داده شد!

اقدام وزارت بهداشت در برکناری سریع عوامل این واقعه در جهت اصلاح مدیریت بیمارستانی و رعایت اصول و قوانین حاکم بر حقوق بیماران صورت گرفته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha