سلامت نیوز : مدیر عامل سازمان انتقال خون گفت: ایران با میزان 25.3 اهدای خون در هزار نفر بیشترین میزان اهدای خون را در منطقه خاورمیانه دارد اما واقعیت تأسف انگیز این است كه 50 درصد خون تولیدی دنیا در اختیار 16 درصد مردم دنیاست كه در كشورهای توسعه یافته زندگی می‌كنند.

به گزارش فارس، حسن ابوالقاسمی در مراسم روز جهانی اهداكنندگان خون در تالار وزارت كشور، افزود: امروز در جمع كسانی هستیم كه بیش از 100 بار اهدای خون كرده‌اند و از آنان تقدیر می‌كنیم، حضور چنین افرادی در كشور و روح نوعدوست مردم ایران كه با اهدای خون به نجات جان همنوعانشان كمك می‌كنند باعث شده است كه از نظر اهدای خون وضعیت بی‌نظیری در خاورمیانه داشته باشیم.

وی ادامه داد: در زمان حاضر 25.3 در هزار نفر اهدای خون در كشور داریم كه گر چه این میزان را می‌توان افزایش داد اما ‌در همین وضعیت نیز رتبه اول خاورمیانه را داریم كه ناشی از اوج ایثار مردان و زنان كشور است و ما به نمایندگی از مردم ایران در مجامع جهانی به این روحیه مثال زدنی افتخار می‌كنیم و می‌بالیم.

مدیر عامل سازمان انتقال خون گفت: افتخار دیگر سازمان انتقال خون این است كه سرویس و خدمات خود را به صورت عادلانه در تمام كشور گسترش داده است و همان خدمتی كه مردم در تهران و مراكز استانها می‌گیرند و می‌توانند در اقصی نقاط كشور و مناطق محروم نیز دریافت كنند و توزیع خون در كشور به صورت عادلانه انجام می‌شود.

ابوالقاسمی افزود: سال گذشته 2.5 میلیون مورد مراجعه برای اهدای خون در كشور داشتیم كه با وجودی كه 22درصد آنها به علل مختلف از اهدای خون معاف شدند، حدود یك میلیون و 900 هزار واحد خون اهدا شد كه این خونهای دریافتی بین 500 هزار نفر بیمار نیازمند كه به ترتیب شامل تالاسمی‌ها، شیمی درمانی‌ها، افرادی كه جراحی قلب دارند، افرادی كه به علت حادثه نیازمند خون هستند و بیماران مزمن كلیوی توزیع شد.

وی گفت: اهدای خون شایعترین نوع پیوند در دنیاست اما بسیاری افراد در دنیا هستند كه از این نعمت ضروری محروم هستند اما ما در كشور هیچ كمیودی از این نظر نداریم و این افتخار عظیمی است.

مدیر عامل سازمان انتقال خون افزود: از مجموع 91 میلیون خون اهدایی در دنیا 50 درصد آن در اختیار 16 درصد مردم دنیاست كه در كشورهای پیشرفته زندگی می‌كنند و 50 درصد دیگر در اختیار 84 درصد دیگر مردم دنیاست و اكنون مادران زیادی در دنیا هستند كه به علت دسترسی نداشتن به خون هنگام زایمان فوت می‌كنند.

وی ادامه داد: امیدواریم روزی برسد كه هیچ انسانی در هیچ جای دنیا به خاطر دسترسی نداشتن به خون آسیب نبیند و ما البته باید این فرهنگ انسانی را كه مورد تأكید دینمان اسلام نیز هست توسعه دهیم كه سلامت هر انسان در گروی سلامت دیگران است. ما باید نسبت به سلامت همنوعانمان همواره احساس مسئولیت داشته باشیم و فقط به فكر سلامت فردی خودمان نباشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha