دوشنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۱
کد خبر: 291921

در پژوهشی که توسط چند نفر از اساتید دانشگاه شهید بهشتی انجام شده، سناریوهای مختلف در مواجهه با شیوع کرونا در ایران بررسی شده است. در مقالۀ این پژوهش اعلام شده که یکی از استراتژی‌ها در برابر شیوع کرونا، ایمنی جمعی است که از آن به عنوان ایمنی گله‌ای هم یاد می‌کنند؛ اما در این صورت میلیون‌ها نفر مبتلا خواهند شد و دست‌کم به صدها هزار تخت بیمارستانی نیاز است در حالی که در ایران ۱۴۷ هزار تخت بیمارستانی فعال وجود دارد که با نسبت ۱۹ درصد نیازِ بیماران به بستری، حداکثر برای ۷۷۴ هزار نفر کفایت می‌کند.

سلامت نیوز:در پژوهشی که توسط چند نفر از اساتید دانشگاه شهید بهشتی انجام شده، سناریوهای مختلف در مواجهه با شیوع کرونا در ایران بررسی شده است. در مقالۀ این پژوهش اعلام شده که یکی از استراتژی‌ها در برابر شیوع کرونا، ایمنی جمعی است که از آن به عنوان ایمنی گله‌ای هم یاد می‌کنند؛ اما در این صورت میلیون‌ها نفر مبتلا خواهند شد و دست‌کم به صدها هزار تخت بیمارستانی نیاز است در حالی که در ایران ۱۴۷ هزار تخت بیمارستانی فعال وجود دارد که با نسبت ۱۹ درصد نیازِ بیماران به بستری، حداکثر برای ۷۷۴ هزار نفر کفایت می‌کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،در این اینفوگرافیک، اثرات مخاطره‌آمیز ابتلای میلیونی ایرانیان به کرونا را مشاهده خواهید کرد.

 


منبع داده‌ها: دانشگاه شهید بهشتی


  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha