یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ضمن تاکید بر لزوم توجه به ظرفیت های آموزش مجازی محاسن بیشتری را برای آموزش حضوری عنوان کرد و گفت: آموزش مجازی نمی تواند باعث این باشد که ما بخواهیم آموزش حضوری را حذف کنیم.

آموزش مجازی نمی‌تواند آموزش حضوری را حذف کند

سلامت نیوز:یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ضمن تاکید بر لزوم توجه به ظرفیت های آموزش مجازی محاسن بیشتری را برای آموزش حضوری عنوان کرد و گفت: آموزش مجازی نمی تواند باعث این باشد که ما بخواهیم آموزش حضوری را حذف کنیم.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،داوود محمدی در ارزیابی از تاثیرات، نقاط قوت و ضعف آموزش های مجازی انجام شده در شرایط کرونا گفت با بیان اینکه آموزش مجازی مسئله جدیدی نیست و پیش تر در این باره در آموزش و پرورش اقداماتی انجام شده بود، اظهار داشت: با توجه به شرایط جهانی و اقداماتی که در این حوزه در کشورهای مختلف صورت پذیرفته ما هم چاره ای نداریم که در این حوزه فعالیت لازم را داشته باشیم و از امکانات موجودی که در این حوزه در جهان موجود است استفاده کنیم، تغییراتی که در جهان به وجود آمده و جهانی شدن حوزه های محتلف موجب شده برای مثال در بحث آموزش در مواقعی که امکان حضور به صورت سنتی در کلاس ها وجود ندارد ما بتوانیم از فضای مجازه بهره ببریم، به همین دلیل لازم است کشور ما در این زمینه قدم های لازم را بردارد.


این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس عنوان کرد: البته این آموزش مجازی دارای محاسن و در کنار آن معایبی هم است، آموزش مجازی در هر زمان و هر مکان قابل استفاده است، ولی رودرویی معلم و دانش آموزان در آموزش حضوری این امکان را برای دانش آموزان فراهم می سازد که ضمن حضور در محیط کلاس بتوانند سوالات خود را مطرح کرده و ایرادات خود را حضوری رفع کنند.


وی ادامه داد: در آموزش حضوری معلم هم می تواند بر اساس سطح و فضای کلاس و دانش آموزان به سوالات پاسخ داده و تدریس خود را داشته باشد، در موضوع دیگری مانند بحث آزمون در حوزه آموزش مجازی نمی توانیم به یک نتیجه دقیق دست پیدا کنیم، به همین دلیل است که باید توجه کنیم که اگرچه آموزش مجازی می تواند مطلوب باشد ولی آموزش حضوری نخواهد بود.


این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: اگرچه استفاده از فضای مجازی در مسئله آموزش امری ضروری است‌ اما این آموزش مجازی جای خود را دارد و نمی تواند باعث این باشد که ما بخواهیم آموزش حضوری را حذف کنیم، آموزش حضوری باید سرجای خود باشد و برای تقویت آن اقدامات لازم را انجام شود.


نماینده مردم تهران در مجلس تاکید کرد: به صورت کلی و با وجود تمام موارد مذکور استفاده از فضای مجازی در بحث آموزش امر مطلوبی است و لازم است ما هم برای استفاده لازم از این فضا از تجارب کشورهای مختلف استفاده کنیم، اکنون آموزش و پرورش در این باره اقدامات خوبی برای مدت این بیماری انجام داد، اگرچه در برخی مقاطع ایراد و نارسایی هم وجود داشت که قرار است برطرف شود.


این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس همچنین گفت: موضوع آموزش مجازی نه تنها در این مقطع بلکه در مقاطع دیگر باید مورد پیگیری و بررسی قرار گیرد تا بتوانیم در شرایطی که لازم است از آن استفاده کنیم، آموزش مجازی نه تنها در آموزش و پرورش بلکه در آموزش عالی و آموزش های دیگر  قابل استفاده است، ایرادات باید در حوزه آموزش مجازی رفع شود، زیرساخت های فنی و امکانات لازم برای دانش آموزان در روستاهای دورافتاده و محروم فراهم شود تا بتوانیم از این فناوری جدید استفاده لازم را ببریم.


محمدی در پایان اضافه کرد: در این زمینه مخابرات همکاری لازم را با آموزش و پرورش انجام داد، ولی در عین حال لازم است خود وزارت آموزش و پرورش به عنوان وزارتخانه متولی بحث آموزش حضوری و آموزش مجازی امکانات فنی لازم را برای خود ایجاد کند تا بتواند از این فضا به خوبی استفاده کند.

   

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha