معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت:مردم از مصرف قارچ‌های خودرو در طبیعت پرهیز کنند.

هشدار: خوردن قارچ های روییده در طبیعت خطر مرگ به دنبال دارد

سلامت نیوز: معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت:مردم از مصرف قارچ‌های خودرو در طبیعت پرهیز کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، دکتر ابراهیم شکیبا اظهار داشت: همه ساله و به ویژه طی دو سه سال اخیر در فصل بهار و ماه اردیبهشت مواردی از مسمومیت با قارچ سمی در غرب کشور به ویژه استان کرمانشاه گزارش می‌شود.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: برخلاف اینکه مردم تصور می‌کنند مصرف قارچ خودرو مشکلی ایجاد نمی‌کند و از روی ظاهر از طریق شیر یا قاشق نقره امکان تشخیص سمی بودن آنها وجود دارد این گونه نیست و تنها با فرآیندهای آزمایشگاهی سمی بودن یا نبودن قارچ‌ها قابل تشخیص است.

دکتر شکیبا گفت: مردم باید از دست زدن به قارچ‌های سمی خودداری کنند زیرا در مواردی شاهد جذب سم این قارچ‌ها از طریق پوست بوده‌ایم.

وی عنوان کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا مردم باید در منزل بمانند و بیرون نروند و تصور نکنند با رفتن در دامن طبیعت اتفاقی برای آنها نخواهد افتاد، زیرا ممکن است با افراد ناقل برخورد کنند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: مردم همچنین از مصرف قارچ‌هایی که از سلامت آنها مطمئن نیستند به طور جدی بپرهیزند و اگر قصد مصرف قارچ دارند بهترین روش استفاده از قارچ‌های پرورشی و بسته بندی شده موجود در سطح بازار است.

دکتر شکیبا افزود: با تمام این شرایط در صورتی که فردی به این توصیه‌ها توجه نکرد و با مصرف قارچ علائمی نظیر اسهال، استفراغ و درد شکم پیدا کرد باید به نزدیکترین مرکز درمانی مراجعه کند.

وی گفت: متأسفانه علائم مسمومیت با قارچ سمی دیر هنگام بروز می‌کند و در نهایت منجر به نارسایی کبد و مرگ خواهد شد.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بیان کرد: در سال ۹۷ شاهد چندین مورد مرگ در استان کرمانشاه بر اثر استفاده از قارچ‌های سمی بودیم لذا مردم از مصرف قارچ‌های خودرو بپرهیزند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha