چهارشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۱۱
کد خبر: 29201

مدیرعامل ستاد مركزی معاینه فنی خودروهای تهران گفت: سالانه حدود 4 هزار نفر بر اثر نقص فنی خودروها در تصادفات رانندگی كشته می‌شوند.

سلامت نیوز :مدیرعامل ستاد مركزی معاینه فنی خودروهای تهران گفت: سالانه حدود 4 هزار نفر بر اثر نقص فنی خودروها در تصادفات رانندگی كشته می‌شوند.

به گزارش ایسنا، صدرالدین علیپور در هفتمین نشست مدیران مركزی معاینه فنی كلانشهرهای كشور افزود: استفاده از تست‌های جدید معاینه فنی كه امروزه در سطح دنیا انجام می‌شود، افزایش مراكز معاینه فنی و ارتقای توان تخصصی این مراكز از جمله راهكارهایی است كه می‌تواند درخصوص كنترل میزان آلایندگی خودروها تاثیر بالایی داشته باشد.

وی با اشاره به معافیت 5 ساله خودروهای نو از انجام معاینه فنی گفت: افزایش زمان معاینه فنی در خودروها به معنای نادیده ‌گرفتن همه زحماتی است كه تاكنون در این زمینه در بخش‌های مختلف انجام شده و به نظر می‌رسد كه باید همه اقدامات از ابتدا شروع شود.

علیپور با اشاره به ماده 9 قانون اصلاح جرایم راهنمایی و رانندگی كه در كنار همراه داشتن گواهینامه رانندگی، كارت ماشین، بیمه‌نامه شخص ثالث را برای رانندگان الزامی كرده، سن دریافت معاینه فنی خودروها را به 5 ‌سال كاهش داده است كه این مساله موجب نگرانی شده چرا كه تبعات ناشی از آن چیزی جز آلودگی هوا و زیان‌هایی كه متوجه شهروندان می‌شود، نیست.

وی توضیح داد: طبق آمارهای مراكز معاینه فنی از سال 87 تا 89 سهم خودروها در آزمون معاینه فنی 14 درصد از عیب خودروها مربوط به ترمز آنها، 16 درصد همراستایی چرخ‌ها، 39 درصد مربوط به گازهای خروجی، 28 درصد مربوط به عیوب ظاهری و 5 درصد مربوط به عیوب كمك‌فنر است و این آمار نشان می‌دهد بیش از 60 درصد از ایراد خودروها مربوط به مباحث ایمنی و نقص فنی آنهاست.

مدیرعامل ستاد مركزی معاینه فنی خودروهای تهران نقص فنی خودروهای سنگین از جمله تریلرها و كامیون‌های هُوو را نیز مورد تاكید قرار داد و گفت: در نظر گرفتن معافیت 5 ساله برای این خودروها در حد فاجعه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha