سه‌شنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۱
کد خبر: 292021

رایج‌ترین ادویه‌های مورد استفاده در پودر كاری عبارتند از زردچوبه، گشنیز، زیره، شنبلیله و فلفل چیلی. گاهی از ادویه‌هایی نظیر زنجبیل، فلفل سیاه، تخم خردل، برگ كاری و دانه رازیانه هم استفاده می‌شود.

خواص پودر كاری

سلامت نیوز: رایج‌ترین ادویه‌های مورد استفاده در پودر كاری عبارتند از زردچوبه، گشنیز، زیره، شنبلیله و فلفل چیلی. گاهی از ادویه‌هایی نظیر زنجبیل، فلفل سیاه، تخم خردل، برگ كاری و دانه رازیانه هم استفاده می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه جام جم، خلاصه كه پودر كاری به‌دلیل دارا بودن انواع ادویه‌های پرخاصیت سرشار از خواص فوق‌العاده برای سلامتی است.پودر كاری متشكل از ادویه‌هایی چون زردچوبه و فلفل چیلی است كه از خواص ضدالتهابی برخوردارند. برای مثال زردچوبه حاوی رنگدانه كوركومین و دارای خاصیت ضدالتهابی است؛ فلفل چیلی هم به‌دلیل دارا بودن تركیبات به‌خصوصی كه كاپسایسین نام دارند سرشار از خواص ضدالتهابی دانسته می‌شود.

همچنین بر اساس برخی مطالعات انجام‌شده شاید پودر كاری با كمك به كاهش كلسترول و تری‌گلیسیرید برای سلامت قلب هم مفید باشد. بخشی از فواید پودر كاری به خواص آنتی‌اكسیدانی این ادویه برمی‌گردد.

آنتی‌اكسیدان‌ها در مبارزه با رادیكال‌های آزاد مؤثرند؛ افزایش سطح رادیكال‌های آزاد در بدن می‌تواند به استرس اكسیداتیو منجر شود كه خود با بیماری‌هایی از قبیل مشكلات قلبی و سرطان در ارتباط است. اما با مصرف مواد غذایی آنتی‌اكسیدانی می‌توان به كاهش استرس اكسیداتیو كمك كرد.

پودر كاری به‌دلیل دارابودن كوركومین، كوئِرسِیتن، پینِن، لوتِئین، زیكسانتین و كومینال سرشار از آنتی‌اكسیدان‌هاست. علاوه‌بر همه اینها، گمانه‌زنی‌هایی هم درمورد تأثیر پودر كاری در كمك به كاهش قند خون وجود دارد. در تحقیقی كه روی بیش از صد هزار نفر صورت گرفت، محققان دریافتند كسانی كه به مقدار متوسط پودر كاری مصرف می‌كردند، قند خون پایین‌تری به‌نسبت كسانی داشتند كه كمتر از یك بار در ماه پودر كاری مصرف می‌كردند.

البته، اكثر خواصی كه معمولا برای پودر كاری ذكر می‌شود، مربوط به ادویه‌های مورد استفاده در پودر كاری است و محققان می‌گویند روی خود مخلوط این ادویه باید مطالعات بیشتری صورت بگیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha