شنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۲
کد خبر: 292179

شیر در كنار فوایدی كه برای سلامت دارد، می‌تواند عامل برخی مشكلات سلامت نیز باشد. اگر هركدام از شرایط سلامت زیر را دارید، در مصرف شیر احتیاط كنید.

اگر این علائم را دارید در مصرف شیر احتیاط کنید

سلامت نیوز: شیر در كنار فوایدی كه برای سلامت دارد، می‌تواند عامل برخی مشكلات سلامت نیز باشد.

اگر هركدام از شرایط سلامت زیر را دارید، در مصرف شیر احتیاط كنید.

خستگی همیشگی: به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه جام جم ،شیر حاوی مولكول‌های آرام‌بخشی است كه خواب را القا می‌كنند؛ اما این به این معنا نیست كه شیر باعث می‌شود خواب خوبی هم داشته باشید. از آنجا كه هضم شیر دشوار است، تلاش بدن برای تجزیه آن، بدن را خسته و چرخه خواب را مختل می‌كند.آكنه: مطالعات متعددی نشان می‌دهند شیر كم‌چرب شدت آكنه را در نوجوانان و جوانان افزایش می‌دهد.

براساس تحقیقات، تاثیراتی كه شیر كم‌چرب بر هورمون‌هایی مانند انسولین و IGF-1 دارد می‌تواند تأثیر منفی بر سلامت پوست داشته باشد.

درد و گرفتگی ماهیچه‌ها: از آنجا كه شیر بسیار اسیدی است، می‌تواند ایجاد‌كننده التهاب باشد و به مفاصل و ماهیچه‌ها آسیب برساند. اگر ورزش می‌كنید و معمولا از مشكل گرفتگی ماهیچه‌ها رنج می‌برید، مصرف لبنیات را كاهش دهید.

آلرژی و مشكلات پوستی: به دلیل بروز علائم اولیه مشابه مانند یبوست، اسهال و كولیك، آلرژی ناشی از شیر گاهی با عدم تحمل لاكتوز اشتباه گرفته می‌شود.

پنج درصد كودكان به شیر آلرژی دارند، اما این مشكل می‌تواند در بزرگسالی نیز ایجاد شود. لبنیات همچنین ممكن است تحریك كننده اگزما باشد.كلسترول بالا: كلسترول موجود در جریان خون مستقیما از رژیم غذایی تامین می‌شود. طبق اعلام اداره كشاورزی آمریكا، 100 گرم شیر معمولی گاو حاوی 10 گرم كلسترول است كه باعث می‌شود مصرف زیاد آن به صورت روزانهخطرناك باشد.

استخوان‌های شكننده: كلسیم برای رشد و سلامت استخوان‌ها به ویژه در كودكی مهم است. اما همه محصولات لبنی - به طور كلی پروتئین‌های حیوانی‌- اسیدی هستند و باعث كاهش دریافت كلسیم می‌شوند. نتایج یك مطالعه نشان می‌دهد، خطر شكستگی استخوان در زنانی كه روزانه سه لیوان یا بیشتر شیر می‌نوشند، بیشتر است.

مقاومت به دارو: اگرچه شیر به خودی خود نقشی در این زمینه ندارد، اما آنتی‌بیوتیك‌هایی كه به گاوها داده می‌شود ممكن است به طور غیرمستقیم بر سلامت شما تأثیر بگذارد و باعث ایجاد باكتری‌های مقاوم به آنتی‌بیوتیك شود. اگر می‌خواهید سریع‌تر در زمان ابتلا به بیماری‌ها بهبود پیدا كنید، در مصرف لبنیات احتیاط بیشتری كنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha