ک کارشناس تغذیه، گفت: برای داشتن وزن و تناسب‌اندام باید برنامه غذایی متعادل و متنوعی داشت.

سلامت نیوز : مهریه انوش٬ تصریح کرد: متأسفانه بسیاری از افراد برای رسیدن به تناسب ‌اندام از روش‌های دارویی متنوعی استفاده می‌کنند که در بسیاری از مواقع با عوارض سنگینی همراه است.

به گزارش ایسنا وی با بیان اینکه در برخی موارد نیز مشاهد شده است كه برخی افراد برای رسیدن به وزن ایده‌آل از داروهای زیان‌آور استفاده می‌کنند، اظهار کرد: متأسفانه استفاده از این داروها که در قالب قرص و پودر مورد استفاده قرار می‌گیرد رو به افزایش بوده و این در حالی است که مصرف‌ كنندگان این داروها از عواقب خطرناک آن بی‌اطلاع‌ هستند.

این کارشناس تغذیه در خصوص اقدام بانوان برای کاهش وزن نیز یادآور شد: بانوان برای کاهش وزن، حساسیت‌های بیشتری نشان می‌دهند، از این‌رو با مصرف قرص‌ها و پودرهایی که ترکیبات متفاوتی دارند، کارکرد طبیعی بدن خود را دچار اختلال می‌کنند.

انوش با اشاره به عوارض ناشی از مصرف داروهای كاهش اشتها، ابراز كرد: این داروها به چند دسته تقسیم می‌شوند، به ‌گونه‌ای که دسته‌ای از آنها سبب کاهش اشتها و دسته‌ای دیگر نیز به ‌صورت چربی‌سوز و دسته‌ای هم برای کاهش جذب چربی از دستگاه گوارش كاربرد دارند كه افزایش فشارخون و ضربان قلب همراه با بی‌قراری و بی‌خوابی و همچنین احتمال افزایش سکته قلبی و مغزی از جمله عوارض مصرف این داروها است.

وی در رابطه با ادعاهای مطرح شده در مورد گیاهی بودن داروهای كاهش اشتها، گفت: این داروها در اکثر مواقع گیاهی نبوده و ترکیباتی دارند که می‌تواند عوارض زیادی به‌همراه داشته باشد و تنها داروهای گیاهی در این زمینه چای سبز، کرفس، زیره‌ سبز و کلم است که باعث افزایش سوخت و ساز و رسیدن کالری کم به بدن می‌شود.

این کارشناس تغذیه با تأكید بر اینكه افرادی که برای زیبایی‌اندام از داروهای خاصی استفاده می‌کنند، بیشتر در معرض خطر هستند، افزود: افرادی هم هستند كه برای افزایش وزن بدن از ترکیبات و پودرهای چاقی استفاده می‌كنند كه ترکیبات این پودرها به صورت مواد پروتئینی است که تا حدودی برای بدن مفید است، اما استفاده از مقادیر بالای آن می‌تواند فرد را دچار اختلالات در ازت خون و عوارض کلیه کند.

وی بهترین روش برای رسیدن به وزن ایده‌آل را تغذیه مناسب دانست و خاطرنشان كرد: در خصوص کاهش و یا افزایش وزن توصیه می‌شود افراد تحت نظر کارشناس تغذیه بوده و از توصیه‌های آنها استفاده کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha