جمعه ۲۷ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۴۸
کد خبر: 29219

ك جراح عمومی گفت: هر دردی در ناحیه شكم، آپاندیسیت نیست چرا كه درد آپاندیسیت فزاینده و با بی‌اشتهایی و استفراغ همراه است.

سلامت نیوز : یك جراح عمومی گفت: هر دردی در ناحیه شكم، آپاندیسیت نیست چرا كه درد آپاندیسیت فزاینده و با بی‌اشتهایی و استفراغ همراه است.
دكتر علی عبداللهی ، افزود: درد ناگهانی در ناحیه ناف كه به قسمت ربع تحتانی سمت راست شكم سرایت می‌كند، درد آپاندیسیت است این در حالی است كه دردهای مربوط به بیماریهای كلیوی، عفونت ادراری و دستگاه تناسلی با درد آپاندیسیت اشتباه گرفته می‌شوند.

وی درباره عوامل موثر در ابتلا به آپاندیسیت گفت: عفونت‌های روده‌ای و افزایش مصرف غذاهای كم سبزی، سرخ كردنی و حاوی آب كمتر در كنار فعالیت بدنی اندك عوامل ابتلا به این بیماری هستند.

به گزارش ایسنا ٬ این عضو هیات علمی دانشگاه با اشاره به سن ابتلا به آپاندیسیت اظهار كرد: سن شایع آپاندیسیت 15 تا 22 سال است البته این بیماری در گروههای سنی دیگر نیز دیده می‌شود.

وی درباره مراقبت‌های پس از عمل جراحی آپاندیسیت گفت: لازم است این بیماران یكی دو روز اول پس از عمل جراحی، غذاهای نرم بخورند تا حركت روده‌ای آنان تسهیل شود علاوه بر آن تا یك هفته پس از عمل جراحی به محل عمل شده فشار نیاورند تا دچار عوارضی مانند چسبندگی نشوند.

وی نوشیدن مایعات كافی و انجام فعالیت بدنی را از راههای پیشگیری از آپاندیسیت برشمرد.

این جراح دستگاه گوارش با بیان اینكه سالانه دو نفر از صدهزار نفر جمعیت جهان دچار آپاندیسیت می‌شوند، اظهار كرد: به علت كاهش مصرف مایعات و تحرك كم ابتلا به آپاندیسیت و عفونتهای روده‌ای در جهان رو به افزایش است.

دكتر عبداللهی در پایان درباره نقش جنسیت در ابتلا به آپاندیسیت گفت: زنان 2/1 برابر بیش از مردان به این بیماری مبتلا می‌شوند چرا كه به عفونتهای لگن بیشتر دچار می‌شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha