یك فوق تخصص بیماریهای عفونی كودكان توصیه كرد: مادران بدون تجویز پزشك آنتی‌بیوتیك‌ به فرزند خود ندهند چون بسیاری از آنتی بیوتیك‌ها عامل ابتلا و تشدید اسهال كودكان هستند.

سلامت نیوز : یك فوق تخصص بیماریهای عفونی كودكان توصیه كرد: مادران بدون تجویز پزشك آنتی‌بیوتیك‌ به فرزند خود ندهند چون بسیاری از آنتی بیوتیك‌ها عامل ابتلا و تشدید اسهال كودكان هستند.

دكتر آناهیتا سنائی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این مطلب تاكید كرد: مادران در صورت ابتلای فرزندشان به اسهال به ‌سرعت به پزشك مراجعه كنند.
وی در ادامه گفت: بیشتر مبتلایان به اسهال سابقه نوشیدن آب آلوده و مصرف غذاهای بیرون مانده از یخچال را دارند بنابراین خانواده‌ها باید بر شستن دستهای كودكان خود تاكید كنند. دراین جهت مادران پس از برگشت از منزل به همراه فرزندانشان لازم است دستان كودك را با آب و صابون بشویند تا میكروبها و ویروسهای چسبیده به دست - كه باعث ابتلای كودكان به اسهال می‌شوند- از بین بروند.

معاون پژوهشی مركز تحقیقات عفونی كودكان افزود: زمانی كه غذا یك تا دو ساعت بیرون یخچال قرار می‌گیرد، میكروبها داخل آن سم تولید می‌كنند بنابراین تا حد امكان از غذاهای كاملا تازه هنگام مسافرت و تفریح استفاده شود.

سنائی در پایان درباره شایع‌ترین بیماری‌های كودكان در فصل تابستان و زمستان اظهار كرد: در فصل سرما معمولا بیماریهای تنفسی و اسهال‌های ویروسی و در فصل گرما مسمومیت‌های غذایی و اسهال‌های میكروبی شیوع پیدا می‌كنند بگونه‌ای كه حدود 80 درصد از مراجعات كودكان زیر 5 سال به كلینیك‌ها به علت ابتلا به اسهال، استفراغ یا هردو است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha