یکشنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۷
کد خبر: 292260

محققان به تازگی با انجام آزمایش‌هایی دریافتند که ویروس کرونا در هر دمایی از بین نمی‌رود.

ویروس کرونا در چه دمایی از بین می‌رود؟

سلامت نیوز:محققان به تازگی با انجام آزمایش‌هایی دریافتند که ویروس کرونا در هر دمایی از بین نمی‌رود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان، یک مطالعه نشان داده است که ویروس کرونا می‌تواند برای مدت زمان نسبتاً طولانی در دمای ۱۴۰ درجه فارنهایت (۶۰ درجه سانتیگراد) زنده بماند.


این یافته نشان می‌دهد که اقدامات استاندارد انجام شده به منظور ضد عفونی در آزمایشگاه‌های تحقیقاتی در برابر کووید ۱۹ بی‌اثر است.پاتوژن‌ها هم طبق یافته‌های محققان برای آنکه از بین بروند باید در درجه ۱۹۸ درجه فارنهایت (۹۲ درجه سانتیگراد) به مدت یک ربع ساعت حرارت ببینند.


دانشمندان در آزمایشات خود از سلول‌های کلیوی میمون سبز آفریقایی که به ویروس کرونا مبتلا بود، استفاده کردند. این سلول‌ها درون لوله‌هایی با دو نوع محیط مختلف پاک و آلوده  قرار گرفتند، همچنین در این آزمایش از پروتئین‌های حیوانی برای شبیه سازی آلودگی بیولوژیکی موجود در نمونه‌های واقعی مانند سواب‌های خوراکی استفاده شد.


این تیم مطابق پروتکل‌های استاندارد پاکسازی، هر دو نمونه را به مدت ۱۴۰ ساعت در دمای ۱۴۰ درجه فارنهایت (۶۰ درجه سانتیگراد) گرم کردند. ویروس‌ها در محیط پاک کاملاً غیرفعال شدند، اما در محیط آلوده زنده مانده و شروع به تکثیر در آن دما کردند.


برای اینکه ویروس در واقع غیرفعال شود، محققان مجبور بودند دما را به مدت ۱۵ دقیقه تا نزدیکی نقطه جوش آب افزایش دهند.پروتکل گرم کردن نمونه‌های ویروسی تا ۱۴۰ درجه فارنهایت (۶۰ درجه سانتیگراد) به مدت یک ساعت در بسیاری از آزمایشگاه‌ها که با ویروس‌های کشنده مختلف از جمله ابولا کار می‌کنند، استاندارد است.


با توجه به افزایش تقاضا برای آزمایش ویروس کرونا، نتایج این مطالعه از اهمیت بسیاری برخوردار است. چنین آزمایشاتی توسط کادر درمان انجام می‌شود که در صورت استفاده از پروتکل‌های ضد عفونی ناکافی، ممکن است به طور تصادفی در معرض ویروس کرونا قرار بگیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha