عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، طرح مسائلی مانند فارسی کردن نتایج آزمایش‌های پزشکی را فاقد ضرورت و اهمیت عنوان کرد و افزود: مگر زمانی که این نتایج به زبان انگلیسی بودند ما مشکلی در این رابطه داشتیم که حالا با فارسی کردن آن، این مشکلات حل شود؟

سلامت نیوز :عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، طرح مسائلی مانند فارسی کردن نتایج آزمایش‌های پزشکی را فاقد ضرورت و اهمیت عنوان کرد و افزود: مگر زمانی که این نتایج به زبان انگلیسی بودند ما مشکلی در این رابطه داشتیم که حالا با فارسی کردن آن، این مشکلات حل شود؟

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه آذربایجان شرقی، مسعود پزشکیان، در رابطه با خبر وزیر بهداشت و درمان مبنی بر فارسی شدن نتایج آزمایش‌های پزشکی اظهار کرد: این کار ضرورتی ندارد، آیا می‌خواهند مثلا "کراتین" را فارسی بنویسند؟، در صورتی که اصل کلمه نیز باز هم انگلیسی است و شاید معنای آن برای بسیاری از مردم روشن نباشد.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس، افزود: در واقع بیمار این لغت را چه انگلیسی بخواند و چه فارسی فرقی برای آن بیمار ندارد؛ اما مسئله اینجاست که این کار چه اولویتی دارد؟ آیا مشکل ما این است که جواب آزمایش‌های پزشکی فارسی نیستند؟، ما باید در پی حل مشکلات ریشه‌ای‌تر حوزه سلامت باشیم.

بر اساس این گزارش "مرضیه وحیددستجردی" وزیر بهداشت و درمان از فارسی شدن نتایج آزمایش‌های پزشکی خبر داده و گفته بود: مسئولان مرتبط در وزارت بهداشت مشغول بررسی اجرایی کردن پیشنهاد معاون اول رییس جمهوری مبنی بر فارسی نویسی جواب آزمایش‌های تشخیص طبی هستند و به زودی این کار انجام می‌شود.

وزیر اسبق وزارت بهداشت و درمان هم‌چنین در رابطه با وضعیت بیمه و متولی آن پس از ادغام وزارتخانه‌های رفاه و کار با یکدیگر گفت: ما از ابتدا معتقد بودیم که مسائل مربوط به حوزه سلامت در یکجا باید باشد و آن هم وزارت بهداشت است.

پزشکیان ادامه داد: نمی‌شود سلامت در یکجا به صورت وزارتخانه باشد؛ و در جاهای دیگر اختیارات سلامت دست‌شان باشد، در نتیجه تصمیم منطقی این بود که از ابتدا سیاست‌گذاری‌های مربوط به سلامت در وزارت بهداشت و درمان باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha