یک متخصص گوارش کودکان گفت: تغییرات غذایی، تغذیه با غذاهای کمکی در کنار شیرمادر، پایان دوران شیردهی مادر و رفتن به مدرسه از جمله عوامل شیوع یبوست در کودکان به شمار می‌رود.

سلامت نیوز : یک متخصص گوارش کودکان گفت: تغییرات غذایی، تغذیه با غذاهای کمکی در کنار شیرمادر، پایان دوران شیردهی مادر و رفتن به مدرسه از جمله عوامل شیوع یبوست در کودکان به شمار می‌رود.
به گزارش مهر، بهار الله ‌وردی در ششمین همایش انجمن بیماریهای گوارش و کبد کودکان که در انستیتو تغذیه ایران برگزار شد،اظهار داشت: بیماری یبوست به قدری شایع است که پزشکان و خانواده‌ها را درگیر کرده است.

وی گفت: برحسب شرایط تغذیه‌ای و عادات غذایی، فراوانی یبوست در جوامع مختلف قابل مشاهده است البته تغییرات غذایی، تغذیه از غذاهای کمکی همراه در کنار شیر مادر و پایان دوران شیردهی مادر و رفتن به مدرسه از جمله عوامل شیوع یبوست در کودکان به شمار می‌رود.

این فوق تخصص گوارش کودکان بیان داشت: کم کاری تیروئید، احتمال در عملکرد دستگاه ادرار و استفاده از بعضی از داروها می‌تواند موجب بروز یبوست در کودکان شود اتساع شکم، اختلال در رشد و گرفتاری ستون فقرات همچنین آغشته شدن لباس زیر کودک به مدفوع از معاینات بالینی به منظور تشخیص یبوست غیرحضوری در کودکان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha