كارشناسان تغذیه تاكید كردند افرادی كه غذاهای خود را با روغن زیتون طبخ می‌كنند، احتمال اینكه دچار سكته مغزی شوند تا 41 درصد در آنها كاهش پیدا می‌كند.

سلامت نیوز : كارشناسان تغذیه تاكید كردند افرادی كه غذاهای خود را با روغن زیتون طبخ می‌كنند، احتمال اینكه دچار سكته مغزی شوند تا 41 درصد در آنها كاهش پیدا می‌كند.

به گزارش ایسنا، این كارشناسان معتقدند افراد سالخورده و سالمندتر اگر از این روغن در رژیم غذایی خود استفاده كنند، طول عمرشان افزایش پیدا می‌كند. در كشورهایی مثل فرانسه، یونان، اسپانیا و ایتالیا، روغن زیتون بعنوان یك عادات تغذیه‌ای سنتی و كلاسیك در نظر گرفته می‌شود و در الگوی غذایی مردم این كشور، این روغن خوراكی و مفید همیشه گنجانده می‌شود.

به گزارش روزنامه دیلی میل، اما این در حالی است كه در برخی از كشورهای دیگر مثل انگلیس، مقدار مصرف چربی‌های حیوانی و اشباع شده خیلی بیشتر است.

آمارها نشان می‌دهد كه در انگلیس سالانه حدود 120 هزار نفر دچار سكته مغزی می‌شوند و 30 درصد از مبتلایان به این بیماری ظرف یك ماه جان خود را از دست می‌دهند.

به گفته كارشناسان تغذیه، در انستیتو ملی سلامت و مطالعات پزشكی در انگلیس، روغن زیتون حاوی اسیدهای چرب امگا – 6 است كه این چربی‌های مفید در واقع قادر هستند واكنش بدن را نسبت به التهاب در بیماریها و ناراحتی‌های مزمن مثل امراض قلبی یا آرتریت، متوقف سازند و همچنین فشارخون را كاهش می‌دهند.

در این مطالعات به طور كلی 7 هزار و 625 شركت كننده 65 سال یا مسن‌تر شركت داشته‌اند كه هیچ یك از آنها نیز تاكنون سكته مغزی را تجربه نكرده بودند. این كارشناسان معتقدند كه با انجام مطالعات بیشتر و دقیق‌تر روی روغن زیتون می‌توان اطلاعات بیشتر و موثرتری درباره آن بدست آورد كه برای زندگی انسان مفید خواهند بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha