سلامت نیوز : معاون وزیر بهداشت گفت: بر اساس قانون برنامه پنجم، فاز پزشک خانواده وارد شهرهای زیر 100 هزار نفر می شود و 14 میلیون نفر زیر پوشش پزشک خانواده در کشور قرار می گیرند.
علیرضا مصداقی نیا در گفتگو با مهر با اشاره به تحت پوشش قرار گرفتن 14 میلیون نفر در شهرهای زیر 100 هزار نفر در سال جاری بیان داشت: وزارت بهداشت بر اساس قانون برنامه پنجم در سالجاری پزشک خانواده وارد شهرهای زیر یکصد هزار نفر می شود  و 14 میلیون نفردر شهرها زیر پوشش پزشک خانواده قرار می گیرند.

معاون بهداشتی وزارت بهداشت درمان وآموزش پزشکی استقرار نظام پزشک خانواده راگامی در اجرای هر چه بیشتر عدالت در سلامت بر شمرد و خاطرنشان کرد: با استقرار پزشک خانواده مناطق کمتر برخوردار در کشور زیر پوشش چتر عدالت در سلامت قرار می گیرند و این کار در اجرای خدمات اولیه نظام سلامت موفق خواهد بود.

وی عنوان کرد: وزارت بهداشت نیز سال گذشته نهضتی را در راستای تکمیل شبکه بهداشت کشور آغاز کرد که با حمایت بی دریغ استانداران دو هزار خانه بهداشت در کشور احداث شده و در آستانه بهره برداری است.

دکتر مصداقی نیا افزود: شبکه بهداشت کشور با 18هزار خانه بهداشت در کشور از مهمترین ارکان نظام سلامت است که به صورت پایه ای مسائل بهداشت و پیشگیری را وارد نظام سلامت می کند.

مصداقی نیا ساخت 73 خانه بهداشت در اقصی نقاط استان هرمزگان را ازاهتمام استاندار به مسائل حوزه سلامت بر شمرد و افزود: توسعه پزشک خانواده از برنامه ای مهم حوزه بهداشت کشور است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha