سلامت نیوز : رئیس انجمن علوم اعصاب ایران گفت: استرس و اضطراب در طول روز یكی از مهمترین عوامل تأثیرگذار در بیماری‌های روحی و روانی است و مردم باید تا آنجا كه می‌توانند خود را از این عوامل دور نگه دارند.

حسین پاكدامن در گفت‌وگو با  فارس، با بیان اینكه متأسفانه مشكل خواب در بین افرادی كه در شیفت‌های شب كاری فعالیت می‌كنند دیده می‌شود، اظهار داشت: ابتدا باید در نظر داشت كه مشكل خواب در كشور ما متأسفانه بیشتر به علت بیماری‌های روحی است لذا اگر كسی مشكل خواب دارد باید ابتدا مسائل روحی و بیماری‌های اعصاب او برطرف شود.

وی با بیان اینكه بی‌خوابی می‌تواند بیماری‌های جسمی ایجاد كند، تصریح كرد: سردرد، ضعف، بی‌حالی، بی‌میلی و عدم تمركز از مهمترین نتایج بی‌خوابی محسوب می‌شود.

پاكدامن با بیان اینكه افرادی كه شب فرصت خوابیدن را ندارند حتما باید خود را به خواب روز عادت دهند، گفت:‌ خواب روز برای این افراد نباید به صورت غیر منظم باشد بلكه باید فرد بتواند خواب روز خود را در ساعاتی معین انجام دهد.

رئیس انجمن علوم اعصاب ایران تصریح كرد: استرس و اضطراب در طول روز یكی از مهمترین عوامل تأثیرگذار در بیماری‌های روحی و روانی است و مردم باید تا آنجا كه می‌توانند خود را از این عوامل دور نگه دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha